תיעוד מרגש

סיפורו של רפאל שיליץ: "עוד מעט תצא ממני הכליה ותיתן חיים לאדם שאין לו"

רפאל שיליץ, קיים בגופו את מצוות החסד בדרגתה הגבוהה ביותר, ובישר לשלמה קנפלמכר כי הוא יתרום לו כליה: "עוד מעט תצא ממני הכליה שהיא חתיכת חיים, תתן חיים לאחד שאין לו ונוכל לרקוד ביחד". קנפלמכר המרוגש דמע: "במה זכיתי?!" • וּמִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל גּוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ • צפו בתיעוד (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רפאל שילץ התורם, עם שלמה קנפלמכר המושתל (בתמונה הקטנה - שילץ) (צילום: ערוץ 1)

מסע של חסד: את הרגע ההוא, לפני שנה, משפחת שיליץ לא תשכח עוד לעולם. רפאל, אבי המשפחה קם בבוקר והחליט לתרום כליה ליהודי שאיננו מכיר. המשפחה כולה ליוותה אותו אל בבית החולים בלינסון בפתח תקווה בדרכם להגשים את חלומו של ראש המשפחה.

את המסע המרטיט, המרגש ומעורר ההשראה הזה תיעד הצלם יוני צור: הוא היה שם ברגעים הקשים והמרגשים וברגעים שהמושג חסד התממש בצורתו היהודית ביותר. תורם הכליה נזכר כיצד בישר לאשתו כי בכוונתו לתרום כליה למאן דהו: "ניגשתי לאשתי, אמרתי לה: מה את אומרת? אולי אני אקח לעצמי איזה מתנת יום הולדת, אני אלך ואתן כליה למישהו שאין לו".

באותם רגעים אשתו הייתה לצידו, היא חיזקה אותו ונתנה לו את התמיכה הנפשית לצאת להגשים את החלום אליו השתוקק מאז הוא זוכר את עצמו. "הילדים אומרים: עוד מעט, או-טו-טו, רק ניסע, רק נתחתן, ואנחנו גם עושים את המסע הזה. אנחנו נהיה משפחה שחיה על כליה אחת". הוא מספר בראיון לאיציק הלפרין בערוץ 1,
דקות אחדות בטרם הוא מובהל את חדר הניתוח.

שלמה קנפלמכר שבעוד רגע ייכנס אף הוא אל חדר הניתוח בכדי שהרופאים ישתילו בגופו את הכליה של רפאל, משחזר את הרגעים בהם פגש בו לראשונה: "הוא ניגש אליי ואומר לי: אתה שלוימה? אמרתי לו: כן, מי אתה? אני בעזרת השם הולך לתרום לך את הכליה".

הוא מוסיף לשחזר ברגש: "אמרתי לו: תגיד לי, איזה זכות יש לי שתוכל לעשות לי את זה? ״זה הכול מתנת שמיים״.

רפאל שילץ - תורם הכליה, שוכב במיטת בית החולים ושלמה קנפלמכר - החולה שנזקק לכליה, שלא מש ממיטתו אף לא לרגע, מחזיק את ידיו של שליח השם להצלת חייו, מתייפח בבכי וזועק: "קיבלתי היום טלפון שאנחנו מתאימים! הנה, אנחנו מתאימים. ברוך השם. ברוך השם".

רגע לפני שהוא נכנס אל חדר הניתוח, רפאל שילץ ממהר לקיים שיחת טלפון אחרונה בה הוא מבשר על העתיד לקרות: "מובילים אותי כרגע לחדר ניתוח ובעזרת השם, בעוד חצי שעה תצא ממני הכליה הזו, שהיא חתיכת חיים, והיא תעבור ליהודי שאין לו כליות כרגע, נוכל שנינו לרקוד יחד".

תיעוד הווידאו באדיבות איציק הלפרין, ערוץ 1

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר