הגר"ח קנייבסקי לרב שטען כי הותקף על ידי חרדים: ברך 'הגומל'

הרב אליהו מן סיפר כי התפלל בישיבת "מעלות התורה" של הגר"ש אוירבך, והותקף מילולית על ידי המתפללים. מרן הגר"ח קנייבסקי הורה לו לברך ברכת "הגומל" ללא שם ומלכות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב קנייבסקי (צילום: מאיר אלפסי)

בשעות הערב של יום חמישי האחרון, הגיע הגאון רבי אליהו מן, ראש כולל "בית הלל" בבני ברק וממקורביו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי אל מעונו של הרב בכדי להיוועץ בו במספר נושאים העומדים על הפרק.

מקורביו של מרן הרב קנייבסקי שמו לב שפניו של הרב מן חיוורות וכי הוא נראה נסער מתמיד, ושאלו אותו על כך. בתגובה, סיפר להם הרב מן כי שעה קודם לכן הגיע לביתו של אחד הגבירים המתגורר בשכונת רחביה בירושלים בכדי לבקש את תרומתו לטובת הכולל שבראשותו.

לאחר מכן, כך סיפר, פנה לתפילת ערבית בהיכל ישיבת "מעלות התורה" שבשכונת שערי חסד העומדת בנשיאותו של הגאון רבי שמואל אוירבך. אלא, שלדבריו, הוא הופתע סמוך לזמן התפילה כשהותקף על ידי הנוכחים בנאצות, קללות וכמעט שנחבל באופן פיזי. הרב מן עזב מייד את המקום כשהוא מפוחד ומבוהל, ושב לביתו בבני ברק.

הבוקר, במהלך תפילת ותיקין ניגש הרב מן אל מרן הגר"ח קנייבסקי ושאל אותו האם עליו לברך ברכת הגומל בעקבות האירוע? לאחר ששמע ממנו מרן הגר"ח את פרטי האירוע הורה לו לברך הגומל בלא שם ומלכות.

יצויין כי אנשי "בני תורה" טוענים כי הסיפור היה שונה לחלוטין, וכי הרב מן לא הותקף. "אמרו לאחר תפילת מנחה תהילים לרפואתו של הגר"ש אוירבך והוא המשיך לשבת ולא השתתף בתפילה, אז כמה בחורים שהפגיעה בכבוד התורה הפריעה להם העירו לו על כך אבל מכאן ועד לאלימות הדרך רחוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר