מקורבי אורי לופוליאנסקי: הציבור פשוט צריך להתפלל

גזר הדין שניתן לאברהם פיינר בפרשת הולילנד, נטע מעט תקווה בקרב מקורביו של אורי לופוליאנסקי, אך הם מבהירים: אסור להיות שאננים, הציבור צריך פשוט להתפלל (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אורי לוופליאנסקי (צילום: פלאש 90)

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, לא התייצב הבוקר (שני) באולם הדיונים של השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת עקב אשפוזו בבית החולים לאחר שסבל מדלקת ריאות. גזר דינו נדחה ומקורביו אופטימיים לנוכח גזר דינו של חברו, אברהם פיינר, למרות דבריו של השופט.

בדיון שהתנהל הבוקר גיחך השופט לדרישת הפרקליטות לחלט כספים לאברהם פיינר, לדבריו, אין לכך כל הצדקה משום שהנאשם לא לקח שקל לכיסו. "הוא לא נגע בכסף", הטיח בהם השופט, והוסיף, "הכסף לא עבר דרכו כלל וכלל".

בתום הוויכוח, נאות השופט לקבל את הסדר הטיעון אליו הגיע פרקליטי פיינר עם הפרקליטות לפיה הוא ירצה שישה חודשי עבודות שירות.

מכוח גזר הדין המקל מאוד מבין שאר הנאשמים, מקורבי אורי לופוליאנסקי נשמעים מעט מרוצים: "אם אברהם פיינר קיבל עבודות שירות בגלל מצבו הבריאותי ושלא לקח כסף לכיסו, אז מה יאמר השופט רוזן על אורי? הוא הרי לא לקח שקל לכיסו והכסף עבר ל"יד שרה" ומצבו הבריאותי לא טוב".

בשיחה עם "כיכר השבת" הם מבקשים מהציבור לא להישאר שאנן: "השופט רוזן עדיין לא פסק את דינו של אורי ולמרות שאנו אופטימיים לגבי גזר הדין, אסור לנו להיות רדומים. הציבור פשוט צריך להתפלל. אורי עזר לאלפי אנשים במהלך כל שנות חייו, אנחנו צריכים להחזיר לו טובה. צריך להתפלל שיבריא במהרה ושיחזור לנהל את חייו באופן סדיר".

הבוקר, כאמור, שופט בית המחוזי בתל אביב, השופט דוד רוזן החליט לדחות את מתן גזר דינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופליאנסקי בשל מצבו הבריאותי ואשפוזו אתמול בבית החולים לאחר דלקת ריאות. בכך השופט קיבל את עמדת הפרקליטות לפיה יש לדחות את מתן גזר הדין בעקבות מצבו הבריאותי וכי אין לתת גזר דין על מאסר בלא נוכחות הנאשם.

לטענת הפרקליטות, לופוליאנסקי יוכל לקבל טיפול רפואי הולם גם בין כותלי בית הכלא. כזכור, בדיון לטיעונים לעונשו של לופוליאנסקי ביקשה התביעה עונש מאסר בפועל של כחמש שנים.

עם זאת, באותו דיון כבר רמז השופט כי בכוונתו להקל בעונש של לופוליאנסקי ואברהם פיינר. במהלך הדיון פנה השופט דוד רוזן לתביעה ואמר: "אנחנו רק אנשי חוק? אין אנושיות? הם לא לקחו לכיס. גם בלי המצב הבריאותי שלהם, הייתי סוטה מהמתחם משיקולי צדק. לקראת שולה זקן אתם באים ולקראתם לא", תהה השופט.

לדבריו, "אני לא אוכל לחיות עם מה שביקשתם. קיבלתם כל מה שרציתם. הגיע הזמן לגלות נדיבות ורחמנות לאנשים חולים שלא לקחו לכיסם".

השופט רוזן אמר את הדברים עקב מצבם הבריאותי של השניים והעובדה כי השניים לא לקחו את כספי השוחד לכיסם, כאשר במקרה של לופוליאנסקי, הכספים המדוברים הגיעו לידי ארגון "יד שרה", ואילו פיינר העביר את הכספים למוסדות "בית מלכא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר