ראש ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדאו: "המטרה שלהם - רק להילחם בגראי"ל"

הרב ישראל יצחק קלמנוביץ שהתערב לטובת ישיבת כנסת יצחק בחדרה במהלך הפילוג, שמע דברי חריפים מראש ישיבה סלבודקה הגר"ד לנדאו על הנהגת מרן הגראי"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לנדאו (צילום: באדיבות המצלם)

לפני כחצי שנה התעוררה סערה גדולה בקרב הציבור הליטאי בעקבות הפילוג בישיבת "כנסת יצחק" חדרה, כאשר חלק מבחורי הישיבה פרשו ועברו לישיבת "תורה בתפארתה" לאחר שקיבלו את הוראתם של מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי.

אותם בחורים טענו כי "רוח הישיבה" אינה מחנכת מספיק לציות לגדולי הדור ולכן הם נאלצים לעבור למקום לימודים אחר.

אחד הרבנים שהתגייס דווקא לסייע לראשי ישיבת כנסת יצחק היה הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שסבר כי זהו "אסון" לפלג את הישיבה ונתן גיבוי מוחלט לראש הישיבה הגר"י ארנברג.

אלא שבימים האחרונים הגיע הרב קלמנוביץ הנמנה על גדולי תלמידי החכמים בציבור ה"חזונישניקים" (תלמידי מרן החזו"א) אל מעונו של ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדאו זאת לאחר ששמע שאין דעתו של ר' דב נוחה מהתערבותו בפרשיה זו.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך השיחה שהתקיימה בין הגר"י קלמנוביץ לגר"ד לנדאו מגדולי תלמידי החזו"א וראש ישיבת סלבודקה אמר לו הגר"ד ש"זו סייעתא דשמיא שר' אהרן לייב נטל על כתפיו את ההנהגה של הדור ולא יתכן שיפריעו לו להנהיג".

בתגובה השיב הגר"י קלמנוביץ כי "חלילה וחס, אין רצון להחליש את הנהגתו של ראש הישיבה ואין ספק בדבר שהוא מנהיג עולם התורה, רק שבליבו יש ספק, האם הרב שטיינמן מעורה בפרטים".

על כך, ענה לו הגר"ד לנדאו בצורה חריפה: "אני, וקל וחומר אתה, הרב קלמנוביץ, יושבים בבית בד' אמות של תורה והורים לא באים אלינו עם הבעיות שלהם, אבל מנגד ר' אהרן לייב נושא על עצמו את כל משא הבעיות והצרות של כלל ישראל, האם אתה חושב שהוא יודע פחות מאיתנו, מה שנעשה בחדרה?! אדרבה, מכיוון שהוא יודע את המציאות, ממילא הוא מתערב".

עוד הוסיף הגר"ד לנדאו: "שמעתי מידידי ורעי בהנהגת הישיבה ר' משה הילל (הגרמ"ה הירש) שהגראי"ל מברר כל דבר ואף בענין חדרה היה מעורב לפרטי פרטים".

"כל מטרתם של אנשים אלו", הוסיף הגר"ד, "רק נגד ר' אהרן לייב! להילחם בו עד הסוף וזה לא ויכוח בפרטים. והעיקר, אין להתערב לפני שמכירים את המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר