מכון לנדר: הסטודנטים החרדים יפגינו מחר

הסטודנטים החרדים הלומדים במרכז האקדמי 'מכון לנדר' בירושלים וחוששים לגורל לימודם בעקבות המצב אליו נקלע המכון יפגינו מחר מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה: כיכר השבת)

מחריף המאבק: בכוונת הסטודנטים החרדים הלומדים במרכז האקדמי ירושלים 'מכון לנדר' וחוששים לגורל לימודם בעקבות המצב הכלכלי הקשה אליו נקלע המכון בו הם לומדים, לצאת ולהפגין מחר (שלישי) ולקיים את הלימודים בשעות הבוקר מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה, בזמן הדיון שאמור להתקיים בנושא, בהשתתפות בכירי המל"ג.

בהודעה שהפיצו ראשי המאבק לכלל הסטודנטים במכון, נכתב: "חברים יקרים לדרך אנו מבקשים מכולכם להגיע ליום לימודים שישפיע בוודאות על עתידנו הלימודי מול משרדי המל"ג בירושלים".

בהודעה ישנה הוראה חד משמעית לפיה הסטודנטים מתבקשים להימנע מאלימות מילולית או פיזית. "לא באים להתלהם ולהתפרע! באים להביע את כאבנו על עתידנו הלימודי! נוכחות של כלל הסטודנטים מכל המסלולים ובתי הספר של מכון לנדר חשובה וקריטית להגברה של דעת הקהל בנושא".

ביום שישי האחרון, התקיים דיון בבית המשפט מחוזי בירושלים בראשות השופט דוד מינץ, שקבע כי תהליך הקפאת הליכים בעקבות חובות הנאמדים ב-22 מיליון שקל, יימשך עוד זמן מה. לאור זאת, בימים האחרונים עורכים מנהלי המוסד דיונים קדחתניים בניסיון למציאת פתרון מיידי.

טוביה ברוקנר, דובר הסטודנטים, מתח ביקורת נוקבת בשיחה עם "כיכר השבת" כנגד המוסד: "זהו מחדל ענק ששם בערפל עתיד של מעל 100 סטודנטים כי המוסד הזה אין לו התנהלות תקציבית כמה שנים, אין לו רישום תקין מבחינת רשם העמותות בשנתיים האחרונות ואף אחד לא בא ועצר את ההרשמה למקום. המקום הזה הוא לא סתם מוסד אקדמאי אלא מוסד שהוא דגל. יש בו קמפוס חרדי, יש בו קמפוס לנשים, זה קמפוס שמשלב אותנו בחברה".

דובר הסטונדטים מותח ביקורת אף נגד שר החינוך שלדבריו לא עשה מספיק בשביל להציל את המוסד: "דווקא שם צריך לבוא ולהתערב כדי שהמוסד לא יקרוס. אנחנו עושים מאמצים ומבקשים ששר החינוך שי פירון יבוא ויאמר שכל ההישגים של האקדמאים יתקבלו. זה ששר החינוך אומר שיהיה פתרון טוב לסטודנטים זה נחמד אבל חוץ מעניין הפתרון הזמני, תתן אמירה שכל המאמצים שהושמעו פה וכל הכסף שהסטודנטים השקיעו - יישמר".

בראשית השבוע, יו"ר מועצת הסטודנטים שיגר מכתב למל"ג ולסגן נשיא מכון לנדר, בתוכנו שהגיע לידי "כיכר השבת", הוא מתאר את שעובר על הסטודנטים כולם לרבות החרדים שבהם. "ימים לא פשוטים עוברים עלינו הסטודנטים מבי"ס לחינוך וחברה במכון לנדר. אלו ימים ולילות מלאי מתח, חרדות ופחדים לגבי עתידנו. תחושות קשות אלו עולות אחרי השקעה ארוכה של כסף, ביצוע מטלות ועמידה בדרישות האקדמיות. כולנו חשבנו שהשנה יסתיים מחזור א' של לימודי חינוך וחברה וכי התואר שכולנו ציפינו לו יוענק לנו בטקס מרגש ומרשים כמו במקומות אקדמיים אחרים. אך נראה שלא כך הדברים!".

היו"ר מותח ביקורת נוקבת ומטיח האשמות כנגד הנוגעים בדבר שהביאו למשבר: "אנחנו מרגישים מרומים, מרגישים ששיקרו לנו, מרגישים שממש גנבו אותנו סטודנטים תמימים, בעלי משפחות וחלקנו עם ילדים קטנים שהשקענו את מיטב כספנו בשביל לקבל את הזכות ללימודים גבוהים. לאורך הדרך אף אחד מהנהלת המכון לא הסכים לדבר איתנו והרגשנו מאוד לא טוב עד שלמעשה הכל התפוצץ ועכשיו אנחנו גם מבינים מדוע אף אחד לא רצה או הסכים לדבר".

"אני מבקש לפנות אליכם אחרי ימים ולילות ללא שינה, אחרי מצוקה רגשית לא קטנה ואחרי חרדות שמה כל התואר הזה לא יהיה שווה כלום", מבקש נציג הסטודנטים, "אנא מכם תתנו לנו לסיים את הלימודים האקדמיים שלנו השנה במכון לנדר מבלי שנצטרך להתמודד עם הנזקים הבלתי הפיכים והקשים ביותר של מעבר למקום אחר. אנא תכירו בנקודות הזכות שלנו, אנא תעזרו לנו לסיים את התואר ובכך להמשיך לתואר שני, אנא אל תגרמו לנו אי נעימות מול המעסיקים שלנו, אנא מכם תבואו לקראתנו בצורה חריגה שכן כל המקרה הזה הוא חריג אחד גדול".

יו"ר מועצת הסטודנטים מסביר כי מצבם הכלכלי של הלומדים קשה וכי מוטב שייקחו זאת בחשבון: "תזכרו שהמצב שהכלכלי של היום לא טוב. יהיה קשה לנו לממן עוד הרחבת לימודים עכשיו, יהיה קשה לנו לא להגיע באופן שוטף למקומות העבודה שלנו, ויהיה קשה לנו לעמוד ערכית וחוקית מול מעסיקים שכבר מחכים לנו. נזכור שגם בחרנו ללמוד בירושלים כי היא העיר שלנו, זה קרוב לנו לבית ובעיקר מתאים לגישתנו החינוכית והערכית. עיקר נזכור שאין אנחנו (סטודנטים צעירים) צריכים לשלם מחיר גבוה יותר מזה שאנחנו משלמים בגין ההתנהלות הגרועה של הנהלת מכון לנדר".

במכון לנדר לומדים 1,200 סטודנטים במסלולים שונים. בבקשתו לבית המשפט טען המכון כי הייתה התנהלות שגויה שהביאה לחובות של מיליוני שקלים, מה שמעמיד אותו בסכנת סגירה.

עורכי הדין ישי מאירסדורף ויצחק יונגר הסבירו בבקשתם כי לאחרונה חשבו המכון כי מספר תורמים היו אמורים להעביר מיליוני שקלים לכיסוי הגירעון, אולם ברגע האחרון הודיעו אלה כי הכסף שהועבר לחשבון נאמנות לא יועבר למכון.

במכון לנדר ביקשו מבית המשפט שייתן להם ארכה עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית שסיומה בעוד חודשיים. אם בית המשפט יקבל את הבקשה, במכון יצטרכו להשיג תקציב בסך 2 מיליון שקל בכדי לאפשר לסטודנטים לגשת לבחינה.

עו"ד יצחק יונגר, שהגיש את הבקשה מטעם מכון לנדר, אמר ל"כיכר השבת": "ביקשנו מבית המשפט שיורה על הקפאת הליכים ל-14 יום. אנחנו מחפשים תורמים למימון תקופת הלימודים עד סוף השנה. אנחנו מקווים שבסופו של דבר ימצא תורם שיסכים לממן את הפעלת המכון. יש כיוונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר