ראש ישיבת התפוצות ל'כיכר': "מלחמת חורמה הנוצרים בקבר דוד"

הרוחות סוערת סביב תפילת הנוצרים בקבר דוד. ראש ישיבת התפוצות השוכנת סמוך לקבר תוקף: "זה נורא ואיום". מתפלל קבוע: "זו הכרזת מלחמה, נלחם בכל הכוח" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קבר דוד המלך (צילום: פלאש 90)

הרוחות מסרבות להירגע בעקבות כניסתם של נוצרים אל מתחם קבר דוד המלך ועריכה במקום טקס מקום מיסה מבלי שאיש יעצור אותם, כל זאת תוך הפרה של הסטטוס-קוו. החרדים והדתיים באי המקום מבטיחים מלחמת חורמה כנגד בכדי שמקרים אלו שהתרחשו ביממה האחרונה - לא ישנו.

ראש ישיבת התפוצות, הרב יצחק גולדשטיין מתח ביקורת נוקבת בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי מדובר בעליית מדרגה: "זה נורא ואיום. נכון שפעמיים בשנה וכך במשך מאה שנים, לנוצרים יש זמן לעשות שם טקסים דתיים אבל הפעם הם נכנסו לחדר מעלה הקבר עצמו בשונה מהנהוג תמיד שהם היו מקיימים את הטקסים בחדר הגדול שהוא לא ממש מעל הקבר, וזו עליית מדרגה".

בשונה מהטקס שנערך ביום ראשון, אתמול (שני) הוציאו השוטרים הוציאו מתפללים יהודים ממתחם הקבר ואפשרו כאמור לקבוצת נוצרים לערוך במקום מיסה. על כרך נשמע הרב רותח מזעם "בנוסף החמור עוד הוא שהם סגרו את הקבר והוציאו מתפללים יהודים ואת תלמידי הישיבה שלמדו שם והוציאו אותם בכוח".

לדבריו, "זו עליית מדרגה ואנחנו מקווים ומתפללים שזה יהיה בפעם האחרונה ושלא יקרה מה שאנחנו חוששים שהדבר יהפוך לקבוע". הרב מזהיר כי "ואם כך יהיה אנחנו מזמינים את עם ישראל לבוא בהמוניו ולהפגין ולמחות על חילול השם על קברו של דוד המלך ששם קיימו עבודה זרה".

"זו בעיה מאוד גדולה, כואב הלב מאוד וזו חוצפה וזו דרכו של היצר הרע, הוא מתחיל בקטן וגודל לאט לאט, לכן צריך לעשות לזה סוף ולמחות. על מה שהיה, המדינה צריכה לדעת שאם הסיטואציה תשוב על עצמה, עם ישראל לא ישתוק על זה וזה המסר הברור". הוסיף הרב.

דניאל עשור, דובר נאמני עיר דוד, סיפר אתמול בשיחה עם "כיכר השבת" על שהתרחש: "היום בשעה 09:00 השוטרים הוציאו את המתפללים היהודים ממתחם קבר דוד המלך למטה, ולא אפשרו ליהודים להיכנס להתפלל כאשר הם אפשרו לנוצרים להיכנס למתחם הקבר לתפילה נוצרית בקבר עצמו".

המתפלל שהוצא הבוקר רותח זעם לנוכח האירועים הללו ואומר: "אין לזה תקדים ברחבי העולם שבו יוצאו יהודים מבית-כנסת ותינתן אפשרות לנוצרים להתפלל במקום לתפילה במקום יהודים. אין לזה אף תקדים בעולם. הדברים חמורים ומדברים בעד עצמם ואם הם נעשו בחסות מדינת ישראל, כפי שהדברים נראים, הרי זו הכרזת מלחמה על היהדות".

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, תיעד את התפילות המתקיימות במקום, ובשיחה עם "כיכר השבת" הוא קבל על כך: "לפני כן טשטשו את עיננו וערפלו אותנו ועכשיו שזה וקרה והמקום הפך למקום תפילה, הם אומרים שזו לא הייתה תפילה אלא התכנסות והריחות שם אלו סתם ריחות והשיפוצים הם לא שיפוצים. כולם צריכים להבין שבממשלת ישראל יש חברי כנסת שהוליכו את הציבור שולל ורימו אותנו ועכשיו אנחנו רואים את זה מוחשית", אמר קינג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר