אלעד: ישראל פרוש ערך דיון על האפליה בעיר

לאחר השערורייה בסמינר 'זלזניק' בעיר אלעד, התכנסה מועצת העיר כדי לדון בהצעות אופרטיביות כדי להביא את הבעיות העדתיות הקשות בעיר, על תיקונן הראוי (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דנים בגזענות: ישיבת מועצת העיר אלעד (צילום: דוברות עיריית אלעד)

בעיריית אלעד קיימת תמימות דעים - כך נראה - כי יש לעשות סוף לגזענות בעיר זאת לאחר חשיפת פרשת האפליה על רקע עדתי בסמינר זלזניק בעיר. בכירי העירייה התכנסו אתמול (שלישי) בכדי לדון בבעיה כמו גם בבעיית קבלת תלמידות ספרדיות בשאר הסמינרים.

טרם התכנסות חברי המועצה מכלל הסיעות, הכתנסו כל חברי סיעת ש"ס בלשכתו של ראש העיר, ישראל פרוש בה נדונו הצעות אופרטיביות לטיפול במצוקת הבנות. בתום הפגישה יצא מסר חד וברור לפיו העירייה תלחם בכל הכוח באפליה.

לאחר מכן התקיים, כאמור, ישיבת מיוחדת בהשתתפות כל חברי המועצה, ובפניהם אמר ראש העיר: "בשבועות האחרונים אנחנו יושבים הרבה על בעיית הסמינרים. החלטנו בשיתוף פעולה עם יו"ר סיעת ש"ס צוריאל קריספל ויו"ר סיעת דגל התורה אברהם שטרן, כי סמינרים שיגרמו לאפליה - יטופלו בכל האמצעים החמורים האפשריים, כולל הכנסתם להפעלת העירייה".

ראש העיר פרוש התחייב בפני חברי העירייה כי "לא תהיה בת אחת שתישאר בבית. אנחנו לא ננוח עד שנביא את הכל לפתרון".

(צילום: דוברות עיריית אלעד)

סגן ראש העיר, צוריאל קריספל אמר בישיבת העירייה: "המטרה של כולנו היא לסדר את הבעיה ששום בת לא תישאר בבית. יש ראש עיר קשוב שבאמת רוצה לפעול, אין לנו מטרה ליצור מחלוקת ואני מברך את מחזיק התיק אבי עידן ומנהל האגף הרב ממליה שעושים הכל כדי שהבעיה לא תתפוצץ ותזיק".

בפרשה, הנתונים מדברים בעד עצמם: לשנת הלימודים הבאה נרשמו 119 בנות חרדיות לסמינר 'זלזניק' הממומן על יד המדינה ומשרד החינוך, 30 בנות קבלו תשובה חיובית מתוכן רק חמש בנות ממוצא ספרדי, כל שאר הבנות לא התקבלו כאשר "במקרה" כולם בנות ספרדיות.

צריך לציין כי סמינר 'זלזניק' קיים כבר 9 שנים בעיר אלעד, תמיד היו בו רוב בנות ספרדיות - עבורן הוא הוקם, ולדברי התושבים הספרדים בעיר, רק השנה הם החליטו להפוך את המוסד לאשכנזי ו"להתעלל" לכאורה בבנות הספרדיות שכל חטאן הוא שהם נולדו לבית מזרחי.

לפני ימים אחדים משרד החינוך הודיע למנהלת הסמינר לאה זלזניק כי הם שוקלים לבטל את הרישום שנעשה לשנת הלימודים הבאה. לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב של מאיר שמעוני, מנהל המחוז במשרד החינוך, בו הוא מודיע למנהלת כי בכוונתו לבטל את הרישום שנעשה לשנת הלימודים הבאה.

"הרינו להודיעך כי אנו שוקלים לבטל את הרישום למוסד החינוך שבהנהלתך, ולהורות על קיום רישום מחדש למוסד החינוך", כותב שמעוני. מנהל המחוז מוסיף ומסביר במכתבו כי "זאת לאור, תלונות רבות על ליקויים חמורים בקיום הנחיות הרישום. פניות חוזרות ונשנות מטעמנו למשלוח מכתבי התשובה למשפחות הנרשמות. פניות חוזרות ונשנות מטעמנו לקבלת סטטוס רישום. פניית רשות החינוך המקומית, שעניינה ליקויים בהליך הרישום".

מנהל המחוז תוקף את העובדה, שעל פי תלונות ההורים, נקבע יום רישום לספרדיות ויום רישום לאשכנזיות וכותב: "הליכי הרישום נועדו לקדם הליך שקוף ואחיד, שנועד לקדם את השוויון בקבלה למוסד החינוך. מהתלונות שהגיעו לידינו עולה, לכאורה, כי עקרון השוויון נפגע. מהתלונות עולה כי בבית הספר התנהלו שני מועדי רישום שונים ונפרדים, האחד - פורסם באופן פורמלי, והשני - לא פורסם באופן פורמלי, ולא התקיים במשרדי מוסד החינוך. במסגרת זו קוימו, גם שני מבחנים שונים, לכאורה, על כל המשתמע מכך".

"עוד עולה מהתלונות שהתקבלו בעניין הרישום למוסד החינוך כי משפחות התלמידות, אשר נרשמו במועדי הרישום, כקבוע בדין, נדחו, לאחר שחיכו פרק זמן ארוך מהסביר למכתבי התשובה, על אף פניות חוזרות ונשנות של מפקחת מטעמנו בעניין זה. לעומת זאת, התלמידות שנרשמו ברישום המאוחר התקבלו".

"לאור האמור לעיל", כותב מנהל המחוז שמעוני, "אנו שוקלים, כאמור, לבטל את הליכי הרישום הפגומים, ולהורות על קיום הליכי רישום מחדש, לרבות קיום מבחן אחיד לכלל הבנות הנרשמות, במועד אחד, כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר