פרסום ראשון

צה"ל החליט: שירות חרדים בשח"ר יוארך ל-24 חודשים

החל מהחודש הבא, הכללים הולכים להשתנות: שירותם של מתגייסים חדשים למסלולי השח"ר יוארך מ-16 חודשים כיום ל-24, כך נודע ל'כיכר השבת', ההחלטה התקבלה לאחר בחינת הגורמים הרלוונטיים בצבא. דובר צה"ל ל'כיכר': "הארכת השירות תאפשר יצירת ניסיון תעסוקתי לחיילים למען השתלבותם באזרחות" (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

הוארך שירותם של חיילי שח"ר: בנובמבר 2007 הוקם בצה"ל פרויקט שח"ר (שילוב חרדים), באותם ימים התגייסה הקבוצה הראשונה אל חיל האוויר, החיילים עברו טירונות בת כמה שבועות ושובצו ביחידות הצבאיות בבסיסים ברחבי הארץ. בעקבות ההצלחה, בחרו בצה"ל לפתוח פרויקטים נוספים וברבות השנים התגייסו אליהם אלפי חרדים.

חודשים קודם התגייסותו של החייל החרדי הראשון בפרויקט, ישבו בכירי צה"ל על התנאים להם יהיו זכאים החיילים, כמו גם החובות. בין היתר נקבע כי החיילים ישרתו בצה"ל רק 16 חודשים. מדובר בחיילים נשואים בני 22 ומעלה ולרובם ילד או שניים ויותר.

ל"כיכר השבת" נודע כי החל מתחילת חודש הבא, הכללים עומדים להשתנות. החל מהמועד המדובר - תחילת חודש יולי, חרדי שירצה לשרת באחד מהפרויקטים של שח"ר (חיל המודיעין, חיל הים, אכ"א, אט"ל, הרבנות הצבאית), יהיה עליו לחתום על 24 חודשי שירות ולא, כאמור, כנהוג כיום: 16 חודשים.

פרויקט שח"ר מבטיח לחיילים שירות בבסיסים שבהם יש רב צבאי, בית כנסת ומידי יום בשעות הצהרים המוקדמות בטרם תפילת מנחה, משתתפים הם בשיעור תורה. החיילים זוכים כמו לאוכל כשר למהדרין, ושירות לצד גברים בלבד במעגל הראשון של העבודה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לאחר בחינת הגורמים הרלוונטים בצה"ל, ולאור העובדה כי חיילי השח"ר עוברים הכשרות ייחודיות בפרק זמן של מספר חודשים ומרביתם מעוניינים בהארכת שירותם וחלקם אף ממשיכים לשירות קבע, הוחלט להאריך את משך השירות באופן אחיד לכלל החיילים במסלול שח"ר לשנתיים".

"מעבר לכך, הארכת שירות זו תאפשר יצירת ניסיון תעסוקתי לחיילים אלה למען השתלבותם באזרחות בעתיד. יודגש כי הארכת משך השירות תתקיים לחיילי שח"ר בלבד, ללא נצח יהודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות