יו"ר המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן: "תוכנית פירון בלתי נסבלת"

יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, תוקף בשיחה עם 'כיכר' את שר החינוך שי פירון על שמפלה את הילדים החרדים בקייטנות: "למה יקופחו הילדים החרדים?!" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ד"ר יצחק קדמן (צילום: פלאש 90)

החלטתו של שר החינוך, שי פירון שלא להחיל את תוכנית הקייטנות במוסדות החינוך החרדיים - המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור, במסגרת הטבות הקייטנות של משרד החינוך, ממשיכה לעורר סערה בקרב הציבור החרדי ושאינו.

לפי תוכנית משרד החינוך נקבע כי כבר השנה כל ילדי כיתוב א' וב' ימשיכו ללמוד בבתי הספר למשך שלושה שבועות נוספים לאחר היציאה לחופש הגדול במימון משרד החינוך.

יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, מותח ביקורת כנגד ההחלטה ובשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר: "אני חושב שמה שעשה משרד החינוך בשיתוף המרכז לשלטון מקומי, הוא דבר בלתי נסבל. אני לא חושב שצריך להפלות בין ילד לילד, גם לילדים חרדים יש זכויות. ניסיון לקבוע קיטנות קייץ ולהשאיר חלק מהילדים בחוץ זה בלתי נתפס".

"למה יקופחו הילדים החרדים בעניין הזה?", תוהה קדמן. לדבריו, "ההסדר הזה מיועד בעיקרו לאוכלוסיות חלשות כי אוכלוסיות חזקות ישלחו את ילדיהם לקיטנות בעלות אלפי שקלים והאוכלוסייה החרדית ברובה הגדול היא מעוטת יכולת ולכן היא זכאית וזקוקה לשירות הזה ולכן לא ברור לנו מדוע הדבר נעשה ולדעתנו יש כאן בעיה חמורה של שוויון ופגיעה בזכויות של ילדים חרדים שאמורים להיות שווי זכויות כמו כולם".

שר החינוך הגיב לביקורת ואמר "אני מקדש את החינוך הממלכתי", אמר והוסיף "לדעתי החינוך צריך להיות כמו בכל העולם, או שיש חינוך ממלכתי שמתוקצב במלואו על ידי משרד החינוך או שיש חינוך פרטי שאינו מתוקצב כלל. בישראל יש מצב ביניים שאיני חי אתו בשלום, אבל כשאני יוזם משהו חדש איני מחויב לו ומשכך אין אני רואה צורך להחיל את התוכנית הייחודית גם במגזר החרדי".

יו"ר המועצה לשלום הילד מסרב לקבל את תשובת אדריכל התוכנית המפלה ואומר: "דבריו של שר החינוך אתמול בכנסת על -כך שהמהלך נועד לחזק את החינוך הממלכתי ציבורי, לא משכנעים. החינוך החרדי ברובו הגדול איננו חינוך עם בעלי יכולת והוא מוכר שעל ידי משרד החינוך עצמו, הוא מוכר כאינו רשמי. מדינת ישראל מכירה ומפקחת עליו ומתקצבים אותו במידה רבה מאוד. אגב, להורה חרדי אין ברירה אחרת משום שהוא לא יכול לשלוח את בנו לחינוך הממלכתי מפני שהחינוך החרדי הוא כולו הוכרז כאינו רשמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר