חטיפת שלושת הנערים

הרב אלישיב בראיון בלעדי: "לפי גורל הגר"א החטופים בחיים"

לבקשת קרובי משפחה של החטוף נפתלי פרנקל, ערך הרב בנימין אלישיב 'גורל הגר"א' - שלפי המסורת מאפשר לקבל תשובות על שאלות בעלות חשיבות - והעלה כי הנערים החטופים עדיין בחיים. בשיחה בלעדית עם "כיכר השבת" הוא מסביר: "זה בעיקר מראה שהם חיים, יודעים היכן הם נמצאים - באזור חברון. צריך להתפלל שהם יחזרו". איך הגיב הרב אלישיב להתנגדות רבנים לעריכת הגורל? • מיוחד (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החיפושים אחר החטופים בגדה (צילום: פלאש 90)

"החטופים בחיים ונמצאים באזור חברון": חוסר הוודאות בקרב גורמי הביטחון ובני משפחות החטופים באשר לגורל שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח, הביא את הגאון רבי בנימין אלישיב, בנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, לערוך גורל הגר"א ולנסות לברר מידע על מצבם.

לפני יומיים, התכנס הרב בביתו לבקשת קרובי משפחת פרנקל וקיים את המעמד לבדו, על-פי הקבלה: הוא נערך באמצעות פתיחת ספר תנ"ך באופן אקראי וקישור הפסוקים המופיעים בעמוד שנפתח לשאלה העומדת על הפרק. מטרתו היא לקבל תשובה לשאלות בעלות חשיבות רבה. התוצאה הייתה: "הוא בא עד לחי ופלשתים הריעו לקראתו ותצלח עליו רוח ה''".פסוק בנביא שופטים, פרק ט"ו, פסוק י"ד.

בשיחה עם "כיכר השבת", הגאון רבי בנימין אלישיב הסביר על התוצאה: "הפלשתים תפסו את שמשון, שבו אותו, קשרו את ידיו והוא הצליח להוציא את החבלים וזה מרמז שהם ישוחררו". הרב אלישיב אומר כי לפי הפסוק "יודעים איפה הם (החטופים. צ"ג) נמצאים, באזור חברון. כתוב שהם היו בלחי ויודעי דבר אומרים שזה באזור חברון".

הרב מקווה כי כך הם פני הדברים: "השם יעזור שיהיו חיים. זה בעיקר מראה שהם חיים. צריך להתפלל שהם יחזרו בחיים".

בהתייחסו לעצם הבקשה לערוך את הגורל, הסביר הרב כי אלמלא הלחץ שהופעל עליו, הוא לא היה עורך אותו: "המקורבים למשפחת פרנקל ביקשו ממני, המשפחה עצמה לא ביקשה. בדרך כלל אני לא עושה את זה, זה לא פשוט אבל ביקשו ממני מאוד אז לא יכולתי לסרב".

שלושת החטופים (צילום: המשפחות)

הורי החטופים מבקשים: "התפללו" (וידאו: עידו בקר - ynet)

הבוקר דווח ב"כיכר השבת" כי הרב גדליה הוניגסברג, נכדו של מרן הגראי"ל שטיינמן, סיפר לו על כך שלאחר החטיפה בא אדם למרן שר התורה הגר"ח קניבסקי וביקש ממנו שיעשה גורל הגר"א על מנת לדעת את מצבם של הנערים והיכן הם נמצאים, כשלדבריו בכך לא יצטרכו החיילים לסכן את עצמם בחיפוש אחריהם - מה שיחסוך במשאבים ובסיכון חיים אדם, לדבריו. הגר"ח השיב: "לעשות גורל הגר"א צריך אחד שיש לו רוח הקודש, תלך אצל מרן ראש הישיבה שליט"א שיעשה את זה". כששמע זאת מרן ראש הישיבה הגיב על כך בחיוך מתוך ענוותנותו ותהה: "לי יש רוח הקודש?".

"ולגופו של עניין", השיב מרן הגראי"ל: "וכי למה יש עגונות, הרי יעשו גורל הגר"א ולא יהיו עגונות? אלא משמע שלא הכל יכולים...".

על כך השיב הרב אלישיב בשיחה עם כיכר השבת: "אבא הגיב על זה פעם שאם יש רוח הקודש לא צריך גורל הגר"א, אבל צריך להגיד לרב קנייבסקי שאני עשיתי את זה לפני יומיים".

חיילים בחיפושים אחר שלושת החטופים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר