היום שאחרי

העיתונות החרדית על גזר הדין: עונש אכזרי ומרושע

גזר דינו של הרב אורי לופליאנסקי הכה בהלם את המגזר החרדי, והבוקר ההלם הזה מקבל ביטוי בעיתונות החרדית. 'המודיע': גזר דין לא הגיוני. 'המבשר': העונש יסכן את חייו • ובינתיים ברשת: עצומה למען רה"ע ירושלים לשעבר. המטרה: מיליון חתימות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אורי לופוליאנסקי. גזר דין אכזרי (צילום: פלאש 90)

יממה לאחר ההכרזה על גזר הדין במשפטו של ראש עיריית ירושלים ויו״ר ארגון החסד יד שרה הרב אורי לופליאנסקי, התחושות במגזר החרדי עדיין קשות.

העיתונות החרדית מתגייסת הבוקר לצידו של לופוליאנסקי ותוקפת בחריפות את גזר הדין. בעיתון המודיע קובעים כי ההכרעה המשפטית התקבלה בניגוד להגיון הישר, לחזות היושר ובניגוד להצהרתו של השופט. ב'המבשר' נכתב כי זהו עונש אכזרי ומרושע תוך סיכון חיים ממשי.

העיתון יתד נאמן קיים ראיון עם הגר״א צמל שליט"א, חבר ועדת הרבנים הארצית של דגל התורה שסיפר על הצער הגדול של כלל הציבור בעקבות מאסרו הצפוי של איש החסד.

בראשית הדברים הדגיש הגר"א צמל שליט"א, "צריכים לזכור שהשופט בשר ודם, הוא רק מקל ביד הקב"ה. אמנם נכון שהשופט עצמו הוא בעל בחירה, וכתוב בספרים שיש בכח של בחירה רעה גם לגרום רעה לאדם שאולי בלעדיו זה לא היה נגרם, ואנחנו באמת מזועזעים מהאכזריות שבגזר דין כזה נגד אדם שכל ימיו מוסר את נפשו למען הזולת, והכל בחשבונות שמים וליתא דינא ללא דין, וברור שזו גזירה משמים".

"אני מדגיש את הנקודה הזו", הוסיף הרב צמל, "משום שכאן אנו נכנסים לעניין כולנו, צריכים להתפלל ולבקש מהקב"ה שהגזירה לא תתקיים. לכולנו יש הכרת הטוב לרב אורי לופוליאנסקי, שבכל מעשיו קידש שם שמים תמיד. מתוך היכרות קרובה ומעקב קרוב אחר עבודתו, לפני כן ב'יד שרה' ואחרי כן בעירייה. כולנו צריכים להמליץ טוב על הרב אורי, בפני הקב"ה מסיים הרב צמל בתקווה, שיציל אותו מהמצוקה הזו. הוא גם לא במצב בריאות כה טוב, וודאי הדבר הזה אינו מוסיף לבריאותו, הקב"ה ישלח לו במהרה רפואה שלמה מן השמים והצלחה בכל אשר הוא פונה".

בתוך כך, ברשתות החברתיות החלה להתארגן עעצומת תמיכה בראש עיריית ירושלים לשעבר תחת הכותרת "כל העם למען אורי לופליאנסקי".

יוזמי העצומה מסבירים כי "אורי איש חסד נדיר, שכל חייו עוסק ב"עבודות שירות" למען הציבור. איש שכל אדם שני במדינת ישראל, ומאות אלפים בעולם כולו, נהנו ונהנים מפועליו. ובפרט חולים, נכים וזקנים".

בכוונת יוזמי העצומה להגיע למיליון אזרחים שידרשו את שינוי והמתקת גזר דינו של לופליאנסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר