מאבק חדש בירושלים: נגד חילולי השבת של מוניות שירות

עסקני השבת מטעם "העדה החרדית" אומרים כי בשבתות הקרובות הם יתמקדו במאבק נגד חילול השבת לכאורה של מוניות שירות העושות את דרכן מתל אביב אל רחוב הנביאים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

מאבק חדש בירושלים: עסקני השבת מטעם "העדה החרדית" אומרים הבוקר (ראשון) כי בשבתות הקרובות הם יתמקדו במאבק נגד חילול השבת לכאורה של מוניות שירות העושות את דרכן בעיצומה של השבת מהעיר תל אביב אל רחוב הנביאים בבירה.

לדבריהם, ההפגנות שמתרחשות מידי שבת ברחוב הנביאים בירושלים כנגד חילול השבת בעיר ולמקום מגיעים עשרות תושבים חרדים, תושבי השכונות הסמוכות, ייערכו כנגד התופעה הזו שהחלה בשבתות האחרונות.

יו"ר ועדת השבת בירושלים, יוסף רוזנפלד, אומר ל"כיכר השבת" כי ההפגנות יתקיימו עד שאלו יחדלו מפעילותם בשבת: "עכשיו ההפגנות מתמקדות בנושא של מוניות השירות מתל אביב לירושלים שבשבועות האחרונים הן החלו לפעול בשבתות. באזור הזה יפגינו כל שבת עד שהם יחדלו מלפעול בשבת או שלפחות יעברו מקום מהאזורים הסמוכים לשכונות החרדיות. אנחנו נגד פעילות בשבת".

"נראה לי שההפגנות מאוד מפריעות להם. זה לא נוח לעלות נוסעים כשיש הפגנות מולם, זה יוצר אי נעימות", מסביר יו"ר ועדת השבת. בהתייחסו לעצורים מהשבת האחרונה הוא אומר כי "בדרך כלל בדברים האלה יש כלל 'ההר הוליד עכבר', אני מקווה שהם ישתחררו במהרה".

במשטרת ירושלים אמרו אמש (מוצאי שבת) ל"כיכר השבת" כי במהלך ההפגנה שהתקיימה בשבת אחר-הצהרים, נעצרו שני מפגינים בחשד לתקיפת שוטרים.

יו"ר ועדת השבת, דוחה זאת על הסף: "הם לא תקפו שוטרים. למה הם נעצרו? כי היה בלגן שם. הכביש נחסם אבל בוודאי שהם לא תקפו שוטרים|

במהלך ההפגנה המדוברת נרשמו מספר ניסיונות של מפגינים לחסום את הכביש הראשי בפינת הרחובות הנביאים-שבטי ישראל, שוטרים שהגיעו למקום מיד עם תחילת ההפגנה מנעו מהמפגינים לחסום את הכביש.

בתקופה האחרונה, כך טוענים פעילי השבת בירושלים, נרשמה עלייה בקרב המשתתפים החרדים בהפגנה נגד חילולי השבת.

"בכל שבת מגיעים מפגינים כדי למחות על חילולי השבת המתרבים בעיר ירושלים. אנחנו לא מתכוונים לשתוק ובכוונותינו להמשיך ולהפגין במקום עד לסיום חילולי השבת בעיר", אמר רוזנפלד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר