הסאגה במודיעין עילית

התביעה נמשכת: גולדברג ימונה לסגן זמני של גוטרמן

משרד הפנים אישר את מינוי מרדכי גולדברג, נציג תנועת "דגל התורה", לסגנו של ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן עד לסוף השנה הנוכחית, זאת בצל המאבק מול טוביה פריינד שדווקא מביע סיפוק מההחלטה, כאשר במקביל התביעה הממונית של פריינד ממשיכה להתנהל • בפנים: כל המסמכים (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יעקב גוטרמן (צילום ארכיון: ויקטור מזוז)

משרד הפנים אישר ביום שישי האחרון את מינוי מרדכי גולדברג, נציג תנועת "דגל התורה", לסגנו של ראש העירייה יעקב גוטרמן.

אישור המינוי על-ידי משרד הפנים מעניק לו תוקף חוקי זאת על רקע הטענות שנטענו ע"י גורמים שונים בעירייה כי העובדה שגולדברג ממונה על תיק יחסית זניח אינה מאפשרת לו להתמנות לתפקיד ולזכות במשכורת המכובדת.

כעת נדמה כי דרכו של גולדברג לתפקיד הנכסף סלולה זאת לאחר המאבק הממושך שהתנהל בחודשים האחרונים מאז הבחירות המוניציפליות בינו לבין חבר המועצה מטעם תנועת אגו"י טוביה פריינד שהיה מועדף ע"י גוטרמן.

מקורבי פריינד דווקא מרוצים מאוד מההחלטה ומבהירים כי לכך התכוונו מלכתחילה. "מרגע שבית הדין ביקש, כולנו התגייסנו למען אישור הסגנות לגולדברג זאת במטרה שביה"ד יוכל להמשיך לדון בתביעה הממונית".

בתוך כך, לידי "כיכר השבת" הגיע מסמך המאשר כי תביעת פריינד על סכום הכסף ממשיכה ממילא ואין כל צורך בפתיחת התיק מחדש. במכתב ששיגר מזכיר בית הדין בנימין פרגא לפריינד וגולדברג הוא קובע כי התיק והתביעה הממונית פתוחים ועומדים ואין צורך בתביעה חדשה.

המקורבים מקווים כי עתה סוף כל סוף תסתיים הסאגה הארוכה ויובטח לפריינד הסכום המגיע לו בדין זאת לאחר שהתפטר מתפקידו כיועץ ראש העיר על סמך הבטחותיהם של ראשי דגל התורה.

מקורבי פריינד מדגישים כי מינויו של גולדברג הוא זמני, עד לתאריך 31.12.2014, אז יפתח הנושא מחדש, כפי שניתן לראות במכתב שנשלח על-ידי משרד הפנים.

כזכור, תבע פריינד את גולדברג לבית הדין המקומי בקרית ספר בטענה כי נגרם לו נזק ממוני בשל העובדה שהנהלת תנועת דגל התורה מבקשת למנות את גולדברג לסגן זאת בניגוד להתחייבות מוקדמת אותה העניק לו גוטרמן לפני הבחירות.

יו"ר תנועת דגל התורה ח"כ משה גפני שהגיע לייצג את גולדברג בדיון בפני בית הדין טען במהלכו כי בנושא התפקיד אין סמכות לדיינים לדון זאת מאחר ומדובר בהחלטה ציבורית של גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן המצדד בגולדברג.

בית הדין קיבל את הטיעון אולם הכריע כי ניתן להפריד בין המשמעות הציבורית הפוליטית של התפקיד בה הוא מקבל את בקשתו של גפני ואינו דן לבין ההיבט ההמוני זאת באשר לשאלת המשכורת שתוענק לפריינד או לגולדברג.

בית הדין הבהיר כי הוא ממתין לאישור התפקיד לגולדברג והכריע כי ידון בהיבט הממוני רק לאחר מכן, זאת באם פריינד יפנה שוב ויבקש פיצוי על ההיזק הכספי שנגרם לו ממינויו של גולדברג, זאת כאמור בניגוד להבטחת גוטרמן שהינו הגורם הבכיר של תנועת דגל התורה במודיעין עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר