סוער בבני ברק

בית כנסת המריבה: תגרה אלימה בין עשרות בני אדם

העימות על השליטה בבית הכנסת "ימין צדק" הדתי לאומי לשעבר מתעצם: עשרות בני אדם, ליטאים וחסידי גור, התעמתו על רקע זמני התפילות והלימוד במקום. "הם שפכו מים אחד על השני, צעקו וקיללו. זה היה נורא" סיפר עד ראיה ל"כיכר השבת". כוחות משטרה הוזעקו לבית הכנסת בניסיון להשליט סדר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בית הכנסת ימין צדק (צילום תמונה: ישראל כהן)

תגרה אלימה התפתחה הערב (שני) בין חסידי גור למתפללים ליטאים בבית הכנסת "ימין צדק" בבני ברק הנתון במחלוקת מזה תקופה. כוחות יס"מ הוזעקו למקום והשליטו סדר בין הניצים.

התקרית אירעה באזור השעה 18:30 בערב, כאשר חסידי גור הגיעו לקיים במקום תפילת ערבית, ואילו מנגד אברכי הכולל הליטאי ביקשו להמשיך את סדר הלימוד עד השעה 19:00 כבכול יום. לאחר ויכוח קשה שהתלהט במקום, החלו הצדדים להחליף מהלומות והאירוע הפך לקטטה פיסית המונית, כאשר עשרות אברכים ליטאים וחסידי גור נאבקים אלו באלו.

"זה היה חילול השם של ממש" מתאר ל"כיכר השבת" עד ראייה שחלף ברחוב. "הם שפכו מים אחד על השני, צעקו וקיללו. זה היה נורא". לאחר כחצי שעה, הגיעו כוחות משטרה ויס"מ למקום והפרידו בין הצדדים הניצים. הכוחות נכנסו לבית הכנסת במטרה להפריד בין הקהילות השונות.

התקהלות מסביב בית הכנסת, הערב (צילום: ישראל כהן)
(צילום: ישראל כהן)

בשיחה עם "כיכר השבת" מבהירים המתפללים הליטאים כי אין בכוונתם לוותר. "יש פה כולל בוקר וכולל אחה"צ, החסידים פשוט הגיעו להפריע את סדרי הלימוד", מתלוננים המתפללים הליטאים. מנגד מבהירים חסידי גור כי המקום שייך להם מבחינה חוקית ולכן זכותם לקיים בו מנינים בשעה בה הם מחליטים. "זה שטיבל שלנו ואף אחד לא יגיד לנו מתי להתפלל ובאיזה נוסח. יתכבדו נא הליטאים ויחפשו לעצמם מקום אחר שיקבל את הכולל". אמרו אנשי החסידות.

להערכת גורמים המעורים במאבק, הוא עוד יגיע לשיאים נוספים בימים הקרובים, ובין השאר ילווה גם במלחמה משפטית וציבורית בשאלת השליטה במקום.

העימות על בית הכנסת הציוני דתי במקור, וממוקם סמוך ל'משה יוסף שטיבל' של חסידות גור, פרץ בחודשים האחרונים כמו במקומות רבים בעיר בני ברק בהם מתדלדלת האוכלוסייה הוותיקה השייכת ברובה למגזר הדתי לאומי ולזקני פא"י כאשר האברכים החסידיים והליטאים מתעמתים על החזקת כל בית כנסת שמתפנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר