פרסום ראשון

הרב מוצפי: מארגני הילולת הזיווגים בעמוקה - שקרנים

אלפי רווקים ורווקות בטוחים כי העלייה לקברו של התנא יונתן בן עוזיאל ביום ההילולא תגרום להם להתחתן. אך כעת, מפרסם הגאון רבי בן ציון מוצפי פסק הלכה חריף בנושא בו הוא קובע כי המארגנים של האירוע הם "נוכלים המנצלים את תמימות וצער המסכנים, סוחטים אותם בדרכי שקר ומבטיחים ישועות" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בפסק הלכה חדש שמפרסם הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי פוסקי ההלכה בציבור הספרדי, הוא קובע כי אין כלום בעליה ההמונית לציונו של התנא יונתן בן עוזיאל כסגולה לזיווג, וכי מארגני ההילולה במקום (הנערכת הערב. י.כ) הם "אנשים לא כשרים ולא ישרים".

כזכור, לאורך השנים, אלפי בני אדם במיוחד רווקים ורווקות, נוהגים לעלות מידי שנה בכ"ו סיון לקברו של התנא בעמוקה, בתקווה שימצאו את זיווגם, וזאת על רקע ה'סגולה' הפופולרית לפיה המגיעים למקום עשויים למצוא את בן/בת זוגם במהרה.

בתשובה שכתב הרב בן ציון מוצפי בנושא והגיעה לידי "כיכר השבת" הוא תוקף את המנהג ואומר כי מדובר בשקר: "כבר כתבתי פעמים רבות שקר הוא הדבר, וחלילה לזרע יעקב איש האמת להאמין בדברי הבאי ודמיון ולגבב מילים של מרמה אשר מהם לא תצא שום תועלת חלילה".

הציון בעמוקה (צילום: פלאש 90)

הרב מוצפי ממשיך בדבריו החריפים כנגד המתרימים והטוענים כי מדובר בסגולה לזיווג: "לצערנו בדורנו זה יש אנשים לא כשרים ולא ישרים המנצלים את תמימות וצער המסכנים החיים בודדים, ומאמינים שימצאו שותפים לחיים, ומנצלים אותם וסוחטים אותם בדרכי מרמה ושקר, ומבטיחים להם מיני ישועות".

"הכל שקר ומרמה תועבת השם, שאין לכך שום מקור כלל, ולא נזכר בשום מקום תאריך פטירתו, ולא עניין זיווג לסגולתו, ואל תאמינו לנוכלים ורמאים המבקשים את כספיכם" הוסיף הרב מוצפי.

בסיום דבריו כותב הרב מוצפי לתלמידיו: "תתפללו אל אבינו שבשמיים מתוך הלב הטהור שלכם, ואנא, אל תסייעו בידי רמאים ושקרנים, אשר כל מעיינם זה כספיכם, ולא רחמנות על אחיהם בני ישראל, והשם יתברך יבין בצערכם ויגאל בקרוב אתכם".

המסורת בנוגע לקברו של התנא יונתן בן עוזיאל הקבור לפיה בעמוקה, הופיעה לראשונה בסוף המאה ה-11 במגילה שנכתבה אז. רבים נהגו לעלות למקום בראשי חודשים ובמהלכם, ובמיוחד במה שמוגדר כיום פטירתו (כו סיון). מקור מנהג העלייה למקום לתפילות למען זיווגים אינו ברור, אולם אחת ההשערות היא פרשנות מוטעית לדברי רש"י.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר