דו"ח הלמ"ס: 22% מהחרדים עניים, 71% מהבוגרים מאמינים כי הוא ישתפר

לפי דו"ח הלמ"ס, 22% מבני הציבור החרדי הרגישו בשנה האחרונה עוני. במקביל, 71% מבני הציבור החרדי שעברו את גיל ה-25, חושבים שמצבם הכלכלי יילך וישתפר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

דו"ח העוני בישראל: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את הנתונים הקשים על מצב העוני במדינת ישראל. מהדו"ח עולה כי המצב הכלכלי בציבור החרדי ממשיך להידרדר.

30% מבני הציבור החרדי וויתרו השנה על אוכל לביתם בשל מצוקה כלכלית, כך עולה מהדו"ח. באשר לנתון העוסק בבני 20 ומעלה המדווחים כי מצבם הכלכלי הורע בחמש השנים האחרונות, עולה מהדו"ח כי מבין הציבור החרדי 28% דיווחו על כך, לעומת 26% מהציבור המסורתי ו-21% מהציבור החילוני.

במקביל, לקבוצה גדולה מהאוכלוסיה החרדית יש למעלה מחמשה ילדים (בלי עין הרע), ולפי הלמ"ס 45% מהמשפחות להן חמשה ילדים הורע המצב בחמש השנים האחרונות.

נתון נוסף ומדאיג מעלה כי 51% מבני הציבור החרדי בגילאי 20 ומעלה שהרגישו עניים - חושבים כי בשנים הקרובים מצבם הכלכלי יהיה יותר טוב, 31% חושבים שהמצב הגרוע לא ישתנה או אפילו יהיה יותר גרוע.

71% מבני הציבור החרדי שעברו את גיל ה-25 ועד 44, חושבים שמצבם הכלכלי ילך וישתפר בשנים הקרובות, מול 24% שחושבים שמצבם הכללי יישאר גרוע או אפילו יהיה גרוע יותר.

בהשוואה כלכלית למצב בו היו לפני חמש שנים, טוענים 28% מבני הציבור החרדי כי מצבם הלך וגרע, 35% טוענים שהמצב השתפר ו37% טוענים שהמצב הכלכלי לא השתנה.

נתון נוסף וקשה מעלה כי 22% מבני הציבור החרדי הרגישו בשנה האחרונה עניים, ו-35% מהישראלים להם יש לפחות חמשה ילדים הרגישו עניים בשנה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות