כינוס חירום עבור קרן ההסעות של החינוך העצמאי

במערך מימון ההסעות למוסדות החינוך העצמאי בערי הפריפריה, נוצר משבר חמור מה שמאיים על לימודיהם של מאות ילדים. בעקבות כך מתכנסים גדולי ישראל לכינוס חירום (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

מוסדות החינוך העצמאי מתפרסים בהצלחה על פני כל הערים ברחבי הארץ, אלא שבעוד שבנוגע לתקצוב הרגיל והשוטף מסתדרים המוסדות בצורה כזו או אחרת ע"י תקציבי המדינה הרי שדווקא בנושא החשוב של מימון ההסעות של החינוך העצמאי צריכים לגייס בחינוך העצמאי את התקציב העתק בכוחות עצמם והוא מתבסס בעיקר על תורמים נגידי עם בחו"ל.

לאחרונה הגיע מצב מימון ההסעות לכדי משבר תקציבי של ממש. גורמים בחינוך העצמאי אומרים ל"כיכר השבת" כי "בערים בפריפריה אם אין הסעות ההורים לא שולחים לחינוך העצמאי אלא למוסדות אחרים שהתלמידים יכולים לרדת מדרך התורה, ובחינוך העצמאי עושים כל מאמץ למען ההסעות".

לפני מספר שנים הוקם קרן מיוחדת להסעות החינוך העצמאי, בנשיאות הקרן עמדו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל ויבלחט"א מרן הגראי"ל שטיינמן.

גדולי ישראל מינו אז לחברי הקרן את הגר"י אפרתי נאמן ביתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגר"ח משקובסקי ממקורבי מרן הגראי"ל שטיינמן, הרב מרדכי קרליץ ועוד, כאשר חברי הנהלת הקרן יוצאים מידי שנה לגייס כספים מנגידים בחו"ל למען קרן ההסעות.

"הפעם באו מים עד נפש", אומרים לנו גורמים בחינוך העצמאי, "החובות נערמו לממדי עתק וזה שאלה של חיים ומוות רוחניים לאלפי ילדים".

מדובר על חובות של כ-10 מיליון ש"ח", הם מציינים, "מטרת הנסיעה לגיוס הוא להמשך לתקצב את קרן ההסעות לעתיד אחרת אלפי ילדי ישראל יהיו בסכנת חינוך ממשית".

הבוקר ישתתפו גדולי ישראל בכינוס חירום למען הקרן שיתקיים בבית החינוך העצמאי ברחוב חזון איש בבני ברק לחזק את הנהלת קרן ההסעות לקראת נסיעתם לארה"ב להצלתם של אלפי ילדי ישראל.

במעמד צפויים להשתתף אדמו"רים חשובים לצד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטייינמן, מרן הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין ועוד גדולי ישראל הפורסים חסותם על מוסדות החינוך העצמאי בערי הפריפריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר