הרב מוצפי: נפרצו "גבולות הצניעות" באקדמיה החרדית

הגאון רבי בן ציון מוצפי, התייחס לאיסור הגר"ש כהן על לימודים אקדמיים לנשים שנחשף בכיכר השבת, וטען: "מרצים בכירים מרשים לעצמם לפרוץ את גדרי הצניעות המינימליים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": נמשכת הסערה סביב חשיפת מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן האוסר לבנות ללמוד אקדמיה גם במכללות החרדיות. הגאון הרב בן ציון מוצפי השיב במענה לשאלת אחד מתלמידיו בנושא, ותמך באיסור הרבנים.

בשאלה שנשלחה לרב מוצפי נכתב: "מצד אחד נתפרסמה הוראה שלא תלכנה בנות ישראל ללמודים אקדמאים גם במקומות חרדים ומאידך ישנם מקומות שבפיקוח והכוונת גדולי ישראל האם באלו מותר ללמוד לצורך פרנסה".

הרב מוצפי השיב לתלמידו: "לצערנו הרב, דור זה דור אומלל מבחינת יתמות ההנהגה, אין לנו רועה ולא מנהיג, ולא מורה הוראה נכון ומסור, והציבור הרחב ברובו ללא מנהיגות ראויה.

"בנוסף נוצרה מגמה נוראה כאילו בשביל להתפרנס מותר הכל, כולל לימודי כפירה מובהקים מספרי גדולי הכופרים, וכן שמיעת דברי מדע מפי מרצים העוברים על חוקי התורה במזיד וביודעין".

הרי כתבו חכמי הקבלה שאפילו ספר תורה קדוש שבקדושים, שקרא בו אדם רשע, צל שלו מרחף עליו ויכול להפריע לקורא בו" כתב הרב.

"בנוסף לצערנו" המשיך הרב מוצפי וכתב בצער: "גם בקרב הציבור החרדי ובעיקר החוזרים בתשובה והמתחזקים ועוד, חדרו אליו, מרצים בכירים שונים שמרשים לעצמם לפרוץ את גדרי הצניעות המינימליים, מדברים בפני נשים, משוחחים אתן, מספרים להן בדיחות, מצחקקים אתן, והבנות לא תמיד מתנהגות בצניעות בלשון המעטה.

"אין דבר טהור יוצא מדבר טמא"

"למדונו רבותינו, אין דבר טהור יוצא מדבר טמא, ואין מצווה באה בעבירה, ואין יוצאת תועלת מדבר הבא באופן לא כשר, ולא באמצעות אנשים פסולים" המשיך הרב מוצפי.

"וכל זה נעשה תחת מסווה של היתר רבני, או חסות אנשים ידועים, או מקרבים לדת ולתורה, חלילה חלילה להאמין זאת, אי אפשר לזייף את התורה, וכתב הרמב״ם ז״ל זאת התורה לא תתחלף ולא תשתנה בשום זמן מהזמנים, והאומר כן אין לו חלק באלוקי ישראל".

"למסקנה" מסכם הגר"ב ציון מוצפי את תשובתו: "פקח עיניך וראה, מה החומר הנלמד שם, מי הם המלמדים שם, אם יראי שמים הם, או יודעי הלכה, או זהירים בקלה כבחמורה, והשם יתברך יהא עמך ועם כל ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות