הלברנץ הגיע לגואטמלה, התושבים חשבו שהוא משיח

שלמה הלברנץ מנהיגה הרוחני של הקהילה-כת הקיצונית לב טהור נמלט יחד עם רבים מחסידיו מקנדה לגוטמאלה • חלק מהתושבים הגויים מאמינים כי הלברנץ הוא המשיח (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלמה הלברנץ (צילום: פלאש 90)

שלמה הלברנץ מנהיגה הרוחני של הכת הקיצונית "לב טהור" נמלט יחד עם רבים מחסידיו מקנדה לגוטמאלה. על פי הדיווחים בתקשורת הקנדית תושבי הכפר הקטן בסן חואה לה לגונה בגואטמלה הופתעו למראה האורחים החדשים עטויי הבגדים השחורים שהפציעו בכפר השקט ללא הודעה מוקדמת.

לטענת חלק מאנשי המקום הגעתם של האורחים החדשים מעוררת אי נוחות זאת בשל דיבורם בשפת האידיש והתנהגותם השונה והמוזרה. "היו אנשים שהאמינו כי בואם מסמל את בואו של המשיח" הגדיר זאת עוד לואקרה סלבדור פעיל זכויות אדם מקומי. בריחתו של הרב הלברנץ נעשתה בחשאיות גמורה ורק אירי שהצליח להגיע למקום המקלט פרסמו מקורביו את ההודעה על הימלטותו.

"אין עתיד לקהילה הזאת בקנדה" אומר עו"ד גו׳די ממן המייצג את החסידות בפני רשויות ההגירה. לדבריו הקהילה רוצה לחיות יחד עם מנהיגה מתוך עצמאות מוחלטת וזה כעת לא מתאפשר בקנדה. "זה ברור שבגוטמטלה איכות החיים ברמה פחותה לעומת קנדה אולם מה לעשות שרק כאן הילדים יכולים להתחנך כראוי ללא התערבות השלטונות", הסביר זאת הפרקליט.

יצויין כי הגעתה של הקהילה מלווה בחששות מאנטישמיות זאת בשל תקרית שאירעה כאשר בני נוער מקומיים שהיו שיכורים העליבו ואף יידו אבנים על חברי הקבוצה הקיצונית, אולם בסופו של דבר התנצלו וביקשו סליחה. הם חשבו שאנחנו חלק מכת השטן. הגדיר זאת אחד החסידים. במקביל קיבל רודולפו פרז ראש עיריית סן חואה לה לגונה באופן חיובי את בני הקהילה ואמר כי זהו כפר של שלום ושלווה בו אף אחד לא יסבול מקיפוח. העירייה תגן עליהם למען ביטחונם השוטף. הוא הבטיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר