החלום שיחזיר את יאיר לפיד בתשובה?

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף חשף חלום של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל וטען: "אני חושב שסיפור כזה אם היה שומע אותו לפיד, היה חוזר בתשובה". בפנים: החלום המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: אהרון והב, כיכר השבת)

לפיד יחזור בתשובה: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף סיפר אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי את חלומו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל כאשר הריב"ש התגלה אליו בחלום.

"בוקר אחד הרב קם", סיפר הראשון לציון, "ומיד איך שהוא קם הוא רץ למטבח - נטל ידיים - רץ לספריה ועלה על סולם קטן והביא מלמעלה שו"ת הריב"ש ופתח סימן קצ"ט, פתח עוד כמה מקומות. הרב סגר את הספר ואמר 'ברוך ה'' וחזר בחזרה".

הגר"י יוסף המשיך: "אנחנו הבנים אמרנו 'אבא - תגיד מה היה?', הוא ענה 'מה אכפת לכם, מה אכפת לכם?' והלך".

"אחי הגדול, הגאון הרב יעקב זצ"ל, בא לאבא ולא ויתר 'אבא תגיד לנו מה היה, מה-זה אתה רץ לספריה מיד אחרי שאתה קם משינה', הוא היה נודניק עד שלרב לא הייתה ברירה", המשיך הראשון לציון.

הגר"י יוסף שחזר את מה שאביו מרן הגר"ע יוסף סיפר לאחיו רבי יעקב זצ"ל: "בלילה בשעה שלוש בלילה היה לי סתירה בין סימן ל"ה בריב"ש, לגבי ילד קטן האם עולה למפטיר כשיש ספר תורה שני, לסימן קצ"ט. ולא היה לי תרוץ, וחשבתי וחשבתי ולא יכלתי ללכת לישון, איך אפשר סתירה כזו בריב"ש, עד שבסופו של דבר בא לי תירוץ, לקחתי עט וכתבתי בצד וצריך עיון ונראה לתרץ כך וכך".

"הלכתי לישון", המשיך הגר"י יוסף לשחזר את סיפורו של אביו: "בחלום הלילה מגיע אלי הריב"ש בחלום, ואמר שלום עליך - אני רבי יצחק בר ששת, תנוח דעתך שהנחת דעתי, התירוץ שתירצת אותי כתבתי אותו בסימן אחר לגמרי".

הגר"י יוסף המשיך: "הריב"ש הראה לו בחלום את כל התשובה, הרב קם ונטל ידיים מהר ורץ לשו"ת הריב"ש מסתכל וראה שמה שראה בחלום מילה במילה כתוב בספר".

בסיום השיעור עקץ הראשל"צ הגר"י יוסף את יו"ר 'יש עתיד': "אני חושב שסיפור כזה אם היה שומע אותו לפיד, היה חוזר בתשובה, זה מחזק ביראת שמיים".

יחזור בתשובה? (צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות