"יש כפייה חילונית בתל אביב"

קובי ברמר משיב מלחמה: "רוצים לקעקע את היהדות"

קובי ברמר, בעל מכולת ברחוב שינקין בתל אביב שהוביל את המאבק לסגירת המרכולים בשבת, בשיחה עם 'כיכר השבת' משיב מלחמה וטוען: "יש כאן כפייה חילונית. רוצים לקעקע את היהדות על חשבוני, לא אתן להם" • חושף: "יש עלי חרם", ותוקף: "כל יהודי דתי שקונה ברשת תכל'ס כאילו שם את ידיו בחזיר" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון כיכר השבת)

כפייה חילונית: העיר תל אביב סוערת גם הבוקר (שני) מהחלטתו של שר הפנים, גדעון סער, שלא לאפשר פתיחת מרכולים בשבתות וחגים.

קובי ברמר, בעל מכולת ברחוב שינקין בתל אביב, ויו"ר איגוד המכולות, שהוביל את המאבק לסגירת המרכולים בשבת, משיב מלחמה בשיחה עם "כיכר השבת" נגד תוקפי שר הפנים גדעון סער ויש לו רק מילים טובות על ההחלטה.

לדברי ברמר, ההתקפה נגד שר הפנים הנוכחי הינה צביעות משום שלדבריו, שר הפנים הקודם על אף היותו חרדי, לא עשה דבר בנדון. "אני מרוצה מההחלטה. אנחנו שוכחים ששר הפנים הקודם היה חרדי ולא עשה כלום בנושא אז איזו כפייה דתית יש כאן? יש פה שר פנים לעניין שמבין את המצוקה של העסקים הקטנים וכולנו יהודים ואנחנו לא מתביישים להיות יהודים".

לדבריו: "חוק השבת הוא סוציאלי עבורי, אני לא בנאדם דתי. זה חוק סוציאלי ואנחנו מאוד שמחים על זה". ברמר תוקף את הטוענים לכפייה דתית ואומר כי "אין כפייה דתית, ההפך, יש כאן כפייה חילונית שרוצים להכריח אותי לעבוד בשבת. הם רוצים לקעקע את היהדות על חשבוני ואני לא אתן להם לעשות זאת".

"הם הפסידו בחמש ערכאות עד עכשיו, אנחנו מחכים לשישי. חוץ מכסף יש לנו הכול, יש לנו אמביציה וכוח רצון ואנחנו מאוחדים. אנחנו עושים מה שצריך", הוא אומר ומספר: "יש עלי חרם. כל האנשים שמתגוררים באזור רואים בי כמוביל המאבק שכביכול הוא כפייה דתית, אז הם לא קונים אצלי".

"אבל זה לא חשוב משום שכתוב שבין ראש השנה לראש השנה נגזר על אדם פרנסתו אז אני בשנים האלה צריך להצטמצם אבל בסדר. אין לי שום תלונה, אני אומר תודה שנתנו לי את הזכות להילחם על השבת", מוסיף ברמר.

בהתייחסו למאבק החרדים נגד רשת 'תכלס' בבעלות דודי ויסמן, שבעליה מחלל שבת, אומר יו"ר פורום המכולות, "כל יהודי דתי שקונה ברשת תכל'ס כאילו שם את ידיו בחזיר. מי שעוזר למחלל שבת מות ימות, כך כתוב. הוא יודע גרוע מזה שמחלל".

כזכור, בעקבות פסיקת בית משפט העליון לפני שנה בה טען כי עיריית תל אביב יפו אינה אוכפת את האיסור על פתיחת עסקים בשבת, שינתה הנהלת העיריה בחודש מרץ האחרון את חוקי העזר והסדירו כחוק את פתיחת המרכולים בשבת.

אלא שחוק העזר העירוני המתוקן נדרש בנוסף גם לאישורו של שר הפנים שבחר לקבל אותו באופן חלקי. בנוגע למתחמים המסחריים בנמל ת"א ובנמל יפו וכן במתחם התחנה בשכונת נווה צדק וחנויות הנוחות הסמוכות לתחנות דלק קיבל סער את עמדת עיריית ת"א ואישר את החוק החדש אלא שבנוגע לפתיחת המרכולים סירב בנחרצות שר הפנים לאשר את החוק החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר