המקובל הרב יעקב עדס שוב מאשים: התפילה בוותיקן - הזיקה

המקובל הגאון רבי יעקב עדס מסר שיעור חיזוק לעילוי נשמת שלושת הנרצחים הי"ד ותקף שוב את נשיא המדינה שמעון פרס שהלך להתפלל בוותיקן לשלום בין ישראל לפלסטינים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי. וידאו: דולב גולדנטל)

חטיפת תלמידי הישיבה - סוף עצוב: המקובל הגאון רבי יעקב עדס מסר אמש (שלישי) שיעור חיזוק לעילוי נשמת שלושת החטופים גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד ותקף שוב את נשיא המדינה שמעון פרס שהלך להתפלל בוותיקן לשלום בין ישראל לפלסטינים.

במהלך השיעור התייחס הגר"י עדס לכל התפילות של עם ישראל לשלום החטופים ואמר: "ידוע שאין תפילה שחוזרת ריקם".

המקובל רבי יעקב עדס תקף שוב את נשיא המדינה שמעון פרס שיצא לתפילה בוותיקן יחד עם האפיפיור פרנציסקוס - אותו הוא מכנה "החזיר הראשי", ואבו מאזן: "ללכת עם כוחות הטומאה זה הורס. ראו את זה במוחש בתקופה האחרונה, עשו 'בית ספר' לכל העולם מהשמיים, כשהיה פה לפני כמה שבועות החזיר הראשי של כדור הארץ, זה שמנהל את הוותיקן, כבדו אותו פה בכבוד לצערנו הגדול".

"אז הוא הזמין לשם את נשיא המדינה ואת הנשיא של הרשות הפלסטינית, בשביל מה? לעשות שם תפילה שיהיה שלום בין היהודים לבין המוסלמים, מצאו איפה להתפלל.. אם היו הולכים להתפלל בבית שימוש ציבורי זה יותר טוב משם", אמר הרב עדס.

הרב עדס המשיך ואמר: "הלכו לשם, זה חילול ה' נוראי. בעולם הרחב זה נקרא הנשיא של מדינת ישראל - זה מייצג - וללכת לשם להתפלל? כאילו היהדות מודה שיש משהו בזה? (בנצרות. י-כ), זה איסור של הודאה בעבודה זרה, זה שאלה של ייהרג ואל יעבור".

הגר"י עדס המשיך ותקף: "הולכים לעיני כל כדור הארץ, ומה עושים שם? התפללו כביכול שיהיה שלום בין יהודים לערבים. באותו השבוע היה החטיפה, ומספר החטופים כמספר המתפללים שם (אבו מאזן, פרס והאפיפיור. י"כ)".

"לא שאני אומר שזה עונש על זה, אין לי חשבון של שמיים", הדגיש הרב עדס, "אני רק אומר דבר אחד, עשו 'בית ספר' לכדור הארץ - תפילה שם זה מזיק! אם אחד חולה והולך להתפלל שם הוא ימות מהר מאוד, שם זה לא מקום להתפלל. שם זה מקום הטומאה. הכי טמא בעולם, הכי גרוע בעולם זה להיות שם, אם אדם רוצה לא להינזק שיברח כמה שיותר מהר משם".

המקובל הגר"י עדס תקף גם את אלו שלוקחים כסף מ'הקרן לידידות': "לא מבינים את חומרת העניין, לא מבינים מה יכול להיות, לוקחים כסף מהקרן לידידות ואומרים מה יש, מה הבעיה, הם לא מבינים מה זה טומאה, טומאה זה רעל, צריך לברוח מזה כבורח מהאש".

כזכור הגר"י עדס פונה לפני כשבוע וחצי לבית החולים "שערי צדק" בירושלים לאחר שהתמוטט אחרי שבוע שקיים צומות לשלום שלושת תלמידי הישיבה החטופים.

צפו בשיעור המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר