הרב בנימין אלישיב: גורל הגר"א חשף את מיקום הנערים

לאחר מציאת גופות הנערים הי"ד, הרב בנימין אלישיב, שערך גורל הגר"א כדי לאתר את החטופים, אומר כי הפסוק שעלה בגורל חשף את מיקומם. "'לחי', בפסוק, זה חלחול" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלושת החטופים (צילום: המשפחות)

ימים לאחר מציאת גופות שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח הי"ד בחלחול, הגאון רבי בנימין אלישיב, בנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שערך גורל הגר"א בניסיון לברר אודות מיקומם, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", אומר כי בפסוק נכתב רמז על אודות מיקומם של החטופים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הרב אלישיב כי "בפסוק בגורל יצא 'לחי'", וכי לדבריו, "הפסוק הוכיח שהם שם. כתוב היה שהפלשיתים תפסו את שמשון בלחי, ולחי זה חלחול".

הרב מבהיר כי לא אמר שהחטופים נמצאים בחיים, אלא זו הייתה תקוותו: "לא כתוב בחיים. השאלה הייתה איפה לחפש אותם ומישהו אמר שזה מראה סימנים טובים, אבל לא זו הייתה שאלה. התקווה הייתה שהם בחיים. אמרתי ברגע הראשון שזה לוקח הרבה זמן ולא ברור שהם בחיים".

לאור הממצאים, אומר הרב אלישיב כי גורל הגר"א "קלע למטרה" כלשונו: "המסקנה שגורל הגר"א צודק. בקרוב אני יפרסם ביאור על הפסוק ועל מיקום החטופים - מה הראה גורל הגר"א. הגורל קלע למטרה. הרבה אנשים דיברו איתי על זה. נקווה שזה עשה קידוש השם".

על-פי הקבלה, גורל הגר"א נערך באמצעות פתיחת ספר תנ"ך באופן אקראי וקישור הפסוקים המופיעים בעמוד שנפתח לשאלה העומדת על הפרק. מטרתו היא לקבל תשובה לשאלות בעלות חשיבות רבה.

במקרה הנוכחי התוצאה הייתה, הפסוק: "הוא בא עד לחי ופלשתים הריעו לקראתו ותצלח עליו רוח ה'", פרק ט"ו, פסוק י"ד, בנביא שופטים.

זמן מה לאחר עריכת הטקס, הגאון רבי בנימין אלישיב הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" על התוצאה: "הפלישתים תפסו את שמשון, שבו אותו, קשרו את ידיו והוא הצליח להוציא את החבלים וזה מרמז שהם ישוחררו". הרב אלישיב אומר כי לפי הפסוק "יודעים איפה הם (החטופים. צ"ג) נמצאים, באזור חברון. כתוב שהם היו בלחי ויודעי דבר אומרים שזה באזור חברון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר