קובי ברמר טוען: "עמותות חילוניות פועלות נגד השבת"

מאבק השבת בתל אביב מתמקד בדעת הקהל. לטענת קובי ברמר, בעל מכולת חילוני שהוביל את המאבק בעד שמירת השבת, יש עמותות חילוניות שפועלות כדי לסייע לעירייה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קובי ברמר (צילום: ארכיון כיכר השבת)

מאז קיבל שר הפנים, גדעון סער את החלטתו להורות על סגירת המרכולים בשבת בתל אביב, שני הצדדים, אלו שבעד ואלו שנגד, נלחמים על דעת הקהל.

מאז פרסום ההחלטה, הוקמו לא מעט קבוצות ודפים ברשת החברתית פייסבוק הקוראים לשר הפנים לחזור בו מהחלטתו שלדבריהם היינה כפייה דתית גרידא. לדברי יו"ר איגוד המכולות מאחורי הקבוצות הללו עומדת עיריית תל אביב וגורמים נוספים, זאת כחלק מקמפיין הנגד אותו הם מובילים.

קובי ברמר, בעל מכולת ברחוב שינקין בתל אביב, ויו"ר איגוד המכולות, שהוביל את המאבק לסגירת המרכולים בשבת, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "העירייה מסיתה את המאבק של בעלי המכולות, לנושא של כפייה דתית. כך יותר נוח להם. הם שכרו יועצי תקשורת והפעילו קבוצות בפייסבוק".

לאור זאת, ברמר עושה ימים כלילות מאז פרסום ההחלטה, בניסיון לגייס כספים למטרת קמפיין חברתי שבו יהיה מסר כי יש לשמור על השבת וכי השבת איננה של חובשי הכיפות: "אני מנסה לארגן כסף בכדי לשלם ליועצי תקשורת שיוציאו הודעות. הקמפיין שאני יוציא יהיה קמפיין חברתי שבו אני יגיד שהשבת היא של כל העם היהודי, שבת לא שייכת לדת".

מוביל המאבק אומר כי מאחורי ראש העיר עומדות עמותות חילוניות: "הם רוצים לפלג את העם בזכות השבת, זה מה שהם מנסים לעשות. מי עומד מאחורי ראש העיר? מי מדברר אותו נגד העסקים הקטנים? זה לא סתם הוא עצמו אלא יש מאחוריו את הקרן החדשה לישראל, את עמותת ישראל חופשית ועמותת חדו"ש - אלה שנלחמים בנו. יש כאן משהו גדול הרבה יותר ואני הקטן נלחם בהם".

מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת 'ישראל חופשית', מסר בתגובה ל"כיכר השבת" על טענותיו של ברמר כי הוא עומד מאחורי ראש העיר: "עם כל הכבוד לקובי ברמר, ואני באמת מכבד אותו. תל אביב-יפו פתוחה בשבת שנים ארוכות ולא מדובר בקמפיין כזה או אחר אלא בחיים של אנשים ובאופייה של העיר. אמנם אני מאוד מעריך את עבודתי בישראל חופשית אבל ראש העירייה רון חולדאי לא צריך אותנו להוביל את תפיסת 'עיר ללא הפסקה' שמייצגת את העיר".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, עו"ד אורי רגב אמר בתגובה ש"החלטתו של שר הפנים תמוהה ומאכזבת, ומעוררת תהיה האם כבר החל להשקיע במפלגות החרדיות בתקווה לתמיכתם במועמדותו לראשות הממשלה. חולדאי ומועצת העיריה הם שמשקפים את רצון תושבי העיר ורוב האוכלוסיה בישראל וסער פועל בניגוד לרצון הבוחרים".

רגב הביע את בטחונו ש"עירית תל אביב והציבור לא ישלימו עם הגזירה, שמניעיה זרים". לדבריו, "ההחלטה מעוררת מחדש את הצורך להוציא מידי הממשלה את המאפשרות לה לבטל חוקי עזר ולהתערב בדרך בה קובעים התושבים את אופי העיר שלהם".

"עמדת חדו"ש", ציין רגב, "היא שיש למצוא איזון מתאים בין הצורך של תושבים בחנויות נוחות זמינות העוסקות בעיקר במכירת מזון, לבין שמירת צביונה של השבת. איזון זה אינו יכול להתקיים על ידי התרת פעילות חנויות נוחות רק בתחנות דלק שאינן מצויות כמעט ברחבי העיר".

ביקשנו את תגובותיהם של עיריית תל אביב והקרן החדשה אך אלו טרם נתקבלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר