אושר בקריאה שניה ושלישית: גם יתומים חרדים יזכו לקצבה

אושרה בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק של תלמיד הישיבה יוסף סגל המבקשת לאפשר גם ליתומים חרדים להנות מקצבת שאירים. "יוסף סגל נתן דוגמה טובה לאזרחים" (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גם יתום חרדי ייהנה מהקצבה (אילוסטרציה: פלאש 90)

חוק יוסף סגל: מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חברי הכנסת דב חנין, מחמד ברכה, חנא סוייד (חד"ש) וניסים זאב (ש"ס) שנקרא על שמו של הבחור החרדי יוסף סגל, שעבד חודשים ארוכים עבורו.

על פי הצעת החוק, מוצע להרחיב את הגדרת ילד לעניין קצבת שאירים לפי חוק הביטוח הלאומי כך שתכלול גם מי שלא מלאו לו 20 שנים והוא לומד במוסדות להשכלה גבוהה או במוסדות על-תיכוניים כמפורט בהצעת החוק.

לפי הצעת החוק גם לומדי תורה, סטודנטים ולומדי מקצוע יהיו זכאים לקצבת שאירים מהמוסד לביטוח לאומי עד גיל 20, במקום עד גיל 18 כיום. בכך יתווספו למשרתי הצבא והשירות הלאומי, אלה העומדים בפני סיום לימודים על יסודיים או לומדים בעתודה אקדמית, הזכאים כבר לקצבה עד גיל 20. עלות הצעת החוק נאמדת בכ-15 מיליון שקלים בשנה והיא זוכה לתמיכת הממשלה.

יו"ר ועדת העבודה הרווחה ח"כ חיים כץ אמר במליאת הכנסת: "הנער יוסף סגל נלחם בצורה בלתי מתפשרת במשך שנים רבות עד שההצעה הזו הבשילה. אני מצדיע לו על המלחמה המסירות והאכפתיות. הרבה יתומים שלומדים בישיבות יהיו בזכותו שווים כמו כל אחד אחר.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הודה לבחור החרדי יוסף סגל שעבד שעות רבות במשך חודשים במשכן הכנסת עבור החוק: "התודה מגיע ליוסף סגל וגם לאימו שליוותה אותו בקשיים לא מעטים כדי להביא את החוק הזה לסיום".

ח"כ דב חנין (חד"ש): אני רוצה להביע הערכה מיוחדת ליוסף סגל, שנותן דוגמה לאזרחים איך מפעילים את הרעיון הזה שבסופו של דבר בדמוקרטיה, כל המערכת צריכה לעבוד לטובתם של האזרחים".

בקריאה שנייה תמכו בהצעה 38 ח"כים ללא מתנגדים, בקריאה שלישית תמכו בהצעה 35 ח"כים ללא מתנגדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר