אייכלר: להפיק לקחים מאירועי ל"ג בעומר תשע"ד

הוועדה לענייני מירון קיימה דיון ראשון בדו"חות הפקת הלקחים מאירועי מירון תשע"ד. "לזכור ש'הצלחת' המשטרה באה על חשבון אי עלייתם של יהודים רבים לציון הרשב"י" (חרדים, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

חברי הועדה לענייני מירון חברי הכנסת דוד צור וישראל אייכלר התכנסו לדיון ראשון על דוחו"ת הפקת לקחים לאירועי ל"ג בעומר תשע"ד. בדיון השתתפו חברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס ואורי מקלב, יחד עם יוסף שוינגר וישראל דרעי מהרשות למקומות הקדושים וכן נציגי המשטרה ומשרד התחבורה ושאר משרדי הממשלה.

בדיון הראשון נשמעו בעיקר סקירותיהם של מפקדי המשטרה ונציג משרד התחבורה שניהלו את מערך התחבורה והאבטחה של ל"ג בעומר במירון, וקיימו ישיבות הפקת לקחים פנימית על אירועי מירון. לדבריהם, הופקו כל הלקחים הנדרשים לקראת ל"ג בעומר הבא.

בדיון אמר ח"כ צור כי לא ייתכן לנהל אירוע כל כך גדול בלי לתכנן מראש את דרכי ההגעה והשהייה והפיזור של הציבור. "גם מי שאינו דתי חייב להודות כי רק בנס הסתיימו אירועי ל"ג בעומר בלי נפגעים בנפש ובצורה מופתית. אבל אין סומכין על הנס. לשם כך יש להוסיף חניונים ושערי כניסות ויציאות ולהקים מסופי אטובוסים מסודרים. את כל זה לא עושים ברגע האחרון. לכן נקיים דיונים בכל הפרטים על העבר עוד הקיץ הזה וכבר בתחילת מושב החורף לתכנן לפרטיו את כל ההרחבות וביצוע תשתיות הנדרשות לקליטת ההמונים בבטחה".

ח"כ ישראל אייכלר אמר "יש לראות את שלשת רבעי הכוס המלאה, של הדברים שנעשו וברוב שעות היום פעלו כראוי. אבל אסור להשלים עם רבע הכוס שהתרוקנה. כשהמשטרה ומשרדי הממשלה מדברים על "הצלחה", יש לזכור כי זה בא על חשבון רבבות יהודים שלא באו השנה, בגלל גזירות התחבורה".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס שיבח את המשטרה, אך קבל על התשתית הגרועה לקליטת מאות האלפים, מוזס ביקש להכין תכנית להפקת לקחים לא רק על מה שנעשה אלא גם על מה שצריך לעשות, כדי שהציבור לא יחשוש מלבא למקום.

צילום: דוברות לשכת ח"כ איייכלר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר