מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל:

"בעתות כאלה סוגרים את ספר התורה והולכים למקום מוגן"

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל נשאל על ידי רב מאופקים האם לרוץ אל מרחב מוגן באמצע קריאת התורה, חזרת הש"ץ או לימוד בכולל. מרן זצ"ל השיב: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם נאמר, ובעתות כאל סוגרים את ספר התורה וספרי הקודש, והולכים למקום מוגן". המכתב המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)

מיוחד: מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בפסק הלכה לשעת מלחמה, לפיו בשעת אזעקה סוגרים את ספר התורה והלכים למקום מוגן.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב בכתב ידו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שהתייחס לנושא, הגר"ע נשאל בנושא על ידי הרב אברהם סבג מאופקים שהעביר את השאלה אל הרב צבי חקק - מי שהיה יד ימינו של הגר"ע יוסף.

"בשבת שעברה החלה התקפת טילים לעבר ישובי הדרום" כותב הרב סבג למרן הגר"ע יוסף: "בשעת קריאת התורה וחזרת הש"צ, כאשר נשמעת אזעקה האם חובה לצאת למקום מוגן, אף על פי שספר תורה פתוח.

"וכן בזמן לימוד בכולל באמצע הסדר או באמצע שיעור תורה לרבים, האם חייבים להפסיק ללמוד ולרוץ, או שזכות לימוד התורה והשהות בבית-המדרש יכולים להגן על הכלל".

תשובתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל כפי שמתפרסמת לראשנה ב"כיכר השבת":

"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם נאמר, ובעתות כאל סוגרים את ספר התורה וספרי הקודש, והולכים למקום מוגן, שאנוס רחמנא פטריה, וחכו כמעט רגע עד יעבור זעם, חזקו ואמצו".

יצוין כי את המכתב כתב הגר"ע יוסף עם פרוץ מבצע 'עמוד ענן'.

כזכור, השבוע הבאנו את דבריו המרגשים של מרן הרב עובדיה יוסף בזמן הלחימה בדרום שפנה בפנייה מרגשת לציבור: "יש לי רק בקשה. הצעירים הזריזים - שומעים אזעקה, תיכף בורחים למקלט. אבל יש זקנים, זקנות, יש נכים, מסכנים. לא יכולים לזוז".

"כל אחד לא יאמר 'שלום עלייך נפשי'. ישים לב, יש שכן זקן, מסכן, שלא יודע לזוז - יציל אותו! ייקח אותו, ישים אותו במקלט. ייקח אותו לאט-לאט, כפי ערכו", הוסיף מרן הגר"ע יוסף.

"ואהבת לרעך כמוך, זה עיקר חשיבותם של עם ישראל, כמה אהובים וכמה ברורים", המשיך והוסיף כי "הקדוש ברוך-הוא ישמור אותם ויציל אותם, נשמע עליהם בשורות טובות, ישועות ונחמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר