מרן הגראי"ל שטיינמן: "מכללות ושלוחות אקדמיות - זהו דבר חמור ביותר"

נציגי איגוד הסמינרים שטחו בפני מרן הגראי"ל שטיינמן את התנכלות משרד החינוך לסמינרים. הגראי"ל התבטא כי "קיים חשש שתלמידות ילכו למכללות שזהו דבר חמור ביותר" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נציגי איגוד הסמינרים אצל מרן הגראי"ל (צילום: באדיבות המצלם)

נציגי הנהלת איגוד הסמינרים "בית יעקב", מופיעים בימים אלה בפני גדולי ישראל בכדי להציג בפניהם את ההתנכלות הבוטה של משרד החינוך לסמינרים החרדיים, להתייעצות וקבלת עצתם.

בביקור שערכו אתמול (שני) במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הביע מרן ראש הישיבה את כאבו מהתנהלות הממשלה הרעה לעולם התורה והתבטא כי "הממשלה עושה כל דבר נגד הציבור החרדי".

ראש הישיבה הורה למנהלים להיאבק בכל דרך על המשך קיום הסמינרים בטהרת הקודש שהם דור העתיד להקמת בתים של תורה בעם ישראל. "באם חלילה ייסגרו סמינרים הרי שקיים חשש אמיתי מכך שתלמידות ילכו למכללות ושלוחות אקדמיות שזהו דבר חמור ביותר", התבטא הגראי"ל ובירך לסיום בברכת הצלחה רבה את המאבק החשוב.

בפגישה נכחו: הרב זאב וולף יו"ר האיגוד ומנהל סמינר הרב וולף בב"ב, הרב חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק וחבר הנהלת האיגוד, הרב ישעיהו ליברמן מנהל רשת מרכז בית יעקב בא"י, הרב עזריה הילדסהיימר מנהל סמינר בית יעקב פתח תקוה, והרב יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים.

בשיחה עם מזכ"ל איגוד הסמינרים, הרב יצחק אוסטרליץ, המעדכן על המצב החמור, הוא מספר כי שעון החול לקראת פתיחת שנת הלימודים הולך ואוזל.

"זה תאריך קבוע בחוק, בלתי ניתן לשינוי: יום ו' באלול (1 בספטמבר), אלא שמשרד החינוך ממשיך לדבריו להשאיר בערפול מכוון את כוונותיו לגבי מצבת הסמינרים בשנת הלימודים החדשה", הוא אומר.

הרב אוסטרליץ אומר כי "לאיגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים והסמינרים "בית יעקב", שהוא הגוף היציג, האחראי על למעלה מחמישים מוסדות לימוד ברחבי הארץ, ובהם עשרות אלפי תלמידות, עדיין אין תשובות בקשר למצבת התלמידות וצוותות ההוראה לשנת הלימודים החדשה".

"משרד החינוך דוחה אותנו זה חודשים בלך-ושוב את, ובעצם מתעתע בכך ברבבות תלמידות ביותר מחמישים מוסדות, בניגוד לתפקידו הבסיסי", אומר מזכ"ל האיגוד.

אוסטרליץ מספר כי הועברה פניה לחברי הכנסת החרדיים ולגורמים משפטיים לטיפול הנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר