פרסום ראשון: צה"ל מקים גדוד חרדי-קרבי חדש בגבעתי

הגדוד החרדי הקרבי יוקם בחטיבת גבעתי בעוד כחודש וחצי, וצפויים לשרת בו עשרות חרדים. גורם המעורה בפרטים ל"כיכר השבת": הגדוד יהיה "חרדי אמתי" • בלעדי: צפו בלוחמים החרדים העתידים להתגייס לגדוד (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חרדים עם מח"ט גבעתי ואלוף פיקוד הדרום (צילום: כיכר השבת)

עם סגולה: סוגיית גיוס החרדים לצה"ל אמנם ירדה בתקופה האחרונה מסדר היום הציבורי, אך בצה"ל המשיכו לשקוד על שילובם של החרדים בשירות קרבי. ל"כיכר השבת" נודע כי בעוד חודש וחצי יוקם גדוד חרדי חדש בפיקודו של מפקד חטיבת גבעתי אל"מ עופר וינטר, ששמו עלה בשבוע האחרון לכותרות לאור מכתב ששיגר לחייליו ובו הופיעו פסוקי מלחמה.

מפקד החטיבה עסק בחודשים האחרונים בהקמת הגדוד החרדי המיועד אך ורק לחרדים שאינם יכולים להמשיך ולשקוד בתורה בספסלי הישיבה, אך עדיין רוצים לשמר את אורח חייהם החרדי לצד שירות קרבי משמעותי בצה"ל. "על כך, אומרים גורמים בצה"ל, "לא יהיו פשרות. מלש"בים ("מועמד לשירות ביטחון") שישרתו בגדוד החדש יהיו בעלי חזות חרדית".

חרדים עם מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר (צילום: כיכר השבת)

בחודשים האחרונים נפגש מח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר עם עשרות חרדים שהביעו נכונות להתגייס אל הגדוד החדש.

ל"כיכר השבת" נודע כי לפני כחודש ימים נפגש המפקד עם חרדים המתגוררים בירושלים. פגישה נוספת עם צעירים חרדים התקיימה בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי 'הר-קרן' בדרום הארץ, בהשתתפות מפקד פיקוד דרום, האלוף סמי תורג'מן,

בפגישות שקיים וינטר עם אותם צעירים חרדיים, הוא סיפר להם שגם הוא בנערותו כבחור דתי, לא הצליח בלשון המעטה בלימודים הישיבתיים, ועל כן פנה למסלול הצבאי. לאור זאת, אמר להם וינטר כי הוא רואה שליחות בהקמת פלטפורמה כזו שתתן מענה לנוער שאיבד את דרכו בעולם הישיבות, אך חותר להמשך חיים רוחניים וחרדיים.

"אין ספק שהרקע שמביא עמו וינטר הוא ייחודי בנוף הצה"לי ואולי דווקא הוא יהווה את הגשר בין צה"ל לבין החברה החרדית". אמר גורם בצה"ל.

הגדוד החרדי המתעתד לקום בחטיבה ייתן מעטפת מלאה לחייל החרדי. החל מזמני תפילות מוקפדים, מזון מהודר, שיעורי תורה ותנאי שירות ייחודיים.

גורם המעורה בפרטים, אמר ל"כיכר השבת" כי בסוף חודש אוגוסט ייפתח הגיוס הראשון "הטירונות הראשונה תחל בעוד חודש וחצי. אני מעריך שיתגייסו יותר מחמישים חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר