ניסים ללא הפסקה

מטח רקטות לעבר ערי המרכז: רסיסים נפלו בלב בני-ברק • תיעוד

מטח רקטות כבד שטרם נראה כמותו מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה שוגר הבוקר לעבר כל אזור המרכז והשרון • אזעקות החרידו את תל אביב, בני ברק, פתח תקווה, הרצליה, רעננה וערים נוספות • לפחות ארבע רקטות יורטו על-ידי כיפת ברזל • מספר נפגעי חרדה טופלו • לראשונה רסיסים נפלו בלב העיר בני ברק - ב"מרכז חסידי ויז'ניץ" ברחוב שלמה המלך ובסמוך לבית ספר ברחוב גניחובסקי (בארץ)

(צילום: באדיבות המצלם, הצלה גוש דן)

מבצע "צוק איתן": מטח רקטות כבד שטרם נראה כמותו מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה שוגר הבוקר (רביעי) לעבר כל אזור המרכז והשרון.

אזעקות נשמעו בין היתר בתל אביב, בני ברק, פתח תקווה, הרצליה, רעננה, רמת גן, רמת השרון, כפר שמריהו, בת ים, חולון וערים נוספות.

מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות ארבע רקטות מעל גוש דן, לא דווח על נפגעים. מספר נפגעי חרדה טופלו בתל אביב, בחולון ובכפר סבא.

הרקטות כפי הנראה שוגרו מאזור בית להיא שבצפון הרצועה, משם נקראו התושבים להתפנות. ארגון החמאס נטל אחריות לירי על גוש דן.

בבני ברק נרשמה היסטריה גדולה כאשר רסיסים מהיירוט נפלו בלב העיר, ברחוב שלמה המלך, במוסדות "מרכז חסידי ויז'ניץ".

שוטרים וחבלנים הוזעקו למקום כדי לפנות את הרסיסים.

גורמים בחסידות ויז'ניץ אומרים כי "מדובר בנס גדול. מאות מתפללים היו בשטיבלאך הסמוכים וגן מאות ילדי החיידר של החסידות לומדים ממש בסמיכות מקום".

"העובדה שאותם רסיסים פספסו במטרים ספורים הן את המתפללים והן את התלמידים, מלמדת על נס גדול שאירע לנו", הם אומרים.

השאלה הגדולה בחסידות כעת היא מה יהיה עם נסיעת האדמו"ר לחו"ל שתוכננה למחר ובחסידות מצפים לשמוע את דבריו לאחר נפילת הרסיסים.

לא רק ב'מרכז חסידי ויזניץ' נפלו רסיסי רקטה, כך גם בשכונת קרית הרצוג בצפון העיר. רסיס רקטה נפל בשטח בית-ספר "בית חנוך" ברחוב גניחובסקי, בשעה שהילדים היו בכיתות הלימוד. מספר ילדים נתקפו חרדה אך לא פונו לבית-החולים.

מ', אחד התושבים המתגורר בסמיכות למקום נפילת רסיס הטיל, אמר ל"כיכר השבת": "לא חשבתי שאי פעם ייפול רסיס רקטה ליד הבית שלי. זה ממש מפחיד. הפעם זה נפל בשטח בית-הספר - בבניין הסמוך אלי, ואני חושש שפעם הבאה זה יכול ליפול בבניין שלי".

"שמעתי את הפיצוצים, הבית רעד. רצתי מייד למקלט", משחזר התושב. לדבריו, "הפעם ראיתי את השכנים באמת נלחצים. הם רצו למקלט ולא הסתובבו הפעם ברחוב. המצב מתחיל להדאיג. אני חושב שפעם ראשונה הרגשתי באמת את המצב בארץ".

חובש בכיר ב"הצלה גוש דן" אמר ל"כיכר השבת" כי "רסיסי הרקטה נפלו בשטח בית-הספר, ממש בפתח. מספר ילדים שהיו בקרבת מקום נתקפו בחרדה, טיפלנו בהם במקום והם לא נזקקו לפינוי לבית החולים. כעת יועץ פסיכולוגי מטפל בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר