גזירה חדשה? 12 שנות לימוד תמורת תקצוב תלמידי ישיבות

עמוס צייאדה, מנהל החינוך המוכר שאינו רשמי במשרד החינוך, שיגר מכתב למנהלי הישיבות ובו הבהיר כי החל מהשנה הבאה רק תלמידי ישיובת עם 12 שנות לימוד יתוקצבו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

גזירה חדשה? הבוקר (רביעי) שיגר מר עמוס צייאדה, מנהל החינוך המוכר שאינו רשמי (החינוך החרדי) במשרד החינוך, מכתב מיוחד הממוען לראשי הישיבות ולמנהלי מוסדות ובו מה שנראה כגזירה חדשה.

צייאדה מודיע במכתב לראשי המוסדות כי החל משנת הלימודים הבאה יתוקצבו אך ורק תלמידים בוגרי 12 שנות לימוד.

במכתבו מציין צייאדה כי "על פי חוק לימוד חובה (תיקון מס' 29), התשס"ז-2007, החל מתחילת שנת הלימודים התשע"ה, חובה על כל התלמידים ללמוד 12 שנות לימוד במוסד חינוך מוכר".

"לפיכך", כותב צייאדה, "ישיבה גבוהה או מוסד תורני כלשהו, ייתמכו רק עבור התלמידים בשנתונים שהשלימו 12 שנות לימוד במוסד חינוך".

צייאדה מוסיף ומורה לראשי הישיבות ומנהלי המוסדות כי "בהתאם לכך, עליכם להיערך ולא לדווח במערכת תלמו"ד על תלמידים שטרם השלימו 12 שנות לימוד במוסד חינוך, החל מתחילת שנת הלימודים התשע"ה".

גורמים חרדיים ששוחחו עם "כיכר השבת" הביעו תרעומת על כך והביעו תמיהה כי נדמה שכל מטרתם של ראשי השלטון והשרים בממשלה הינה להטיל גזירות ולהקשות על הציבור החרדי.

"זה לאו דווקא תקנה זו או אחרת אלא עצם העובדה שיוצרים מערכת ביורוקרטית שתפקידה להערים קשיים ולייצר בכוח מהמורות ומכשולים עבור מנהלי המוסדות החרדיים", הם אומרים, "פעם זה בעניין השעות פעם, בעניין התכנים ועכשיו בעניין שנות הלימוד".

לדבריהם, "זה נראה שיש כאן רדיפה מתוכננת שכל מטרתה להצר את רגלי תלמידי החינוך החרדי".

מנגד, מנהלי מוסדות אחרים הבהירו כי במקרה זה אין מדובר ב"אשמת" עמוס צייאדה. "מדובר בחוק שעבר בכנסת לפיו חייבים 12 שנות לימוד חובה ולכן המשרד מחויב לשלוח את ההוראות החדשות לראשי הישיבות בכדי לעדכן אותם בנידון", הם אומרים.

את תגובת עמוס צייאדה לא הצלחנו לקבל לכשתתקבל היא תפורסם במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר