הגר"ח קנייבסקי מכחיש הבטחות בשמו על ביאת המשיח: "שקר וכזב"

שמועות שונות נפוצו לאחרונה בשמו של מרן הגר"ח קנייבסקי על ביאת המשיח שצפויה בקרוב ממש, אך במענה לשאלה שקיבל מכחיש הגר"ח את השמועות: "שקר וכזב" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן)

בתקופה האחרונה מתבטא מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי באורח נדיר על ביאת המשיח ועל כך שהגאולה נמצאת מעבר לפתח.

כך לדוגמא אמר מרן בחודש האחרון מספר פעמים כי המשיח כבר לא נמצא רק מאחורי הדלת אלא ניצב בדלת עצמה. בנוסף דיבר רבות על כך שיש להתחזק באמונה בביאת המשיח זאת משום שכתוב במוצאי שביעית בן דוד בא.

מרן הגר"ח התבטא באורח דומה בשיחותיו עם רבנים וגדולי תורה כמו גם עם אנשים פרטיים שהגיעו להתייעץ עמו במצוקות ובבעיות אישיות.

האמירות המופלאות היכו גלים בקרב בני הציבור החרדי עד כדי כך שאף נפוצו שמועות שונות ומוזרות כאילו והתיר מרן שר התורה קביעת תאריך לחתונה בתשעת הימים זאת על סמך העובדה שהמשיח יגיע עד אז וכמו כן נכתב בשמו כאילו ואפשר לוותר על לימוד הלכות בין המצרים זאת משום שבן דוד בא.

בעקבות כך שיגר בימים האחרונים אברך ת"ח מכתב הממוען למרן הגר"ח בו שואל: "שמענו לאחרונה בשם כבוד שר התורה שליט"א אמירות שונות בעניין ביאת משיח צדקנו בקרוב ממש, כגון לא לטפל בחולה, לא ללמוד הלכות בין המיצרים, לקבוע חתונה בתשעת הימים וכדומה. והנה עדיין לא זכינו לראות בביאת הגואל. רצינו לשאול איך ניתן לצפות בלא להישבר כשלא מגיע? וכן מה כדאי לעשות על מנת שיגיע?".

מרן הגר"ח מגיב למכתב ומשיב בתשובה חד משמעית: "שקר וכזב. אמרתי כך שייתכן שאנחנו על סף גאולה בע"ה".

בכך לדברי מקורביו מפריך מרן שר התורה את גל השמועות המשיחי חסר השחר שגרם להפצת הלכות בשמו של מרן שאינן נכונות.

"הגר"ח ממליץ שהסימנים של הגאולה רבים הם ואנו על סף בואו של המשיח אך מכאן ועד לבצע דברים כאן ועכשיו 'הלכה למעשה' הדרך רחוקה ולכך מכוון מרן הגר"ח בתשובתו הנחרצת", הם מבהירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות