יעקב עמידרור: גיוס חרדים היה מונע צורך בגיוס מילואים למבצע

האלוף במיל' יעקב עמידרור אמר במפגש עם צעירים חרדים כי גיוס חרדים לצה"ל היה מייתר את גיוס המילואים במבצע צוק איתן: "חלק ניכר מאלו שתורתם אמנותם - לא לומדים" (חדשות)

(צילום: י. אריה)

ראש המועצה לבטחון לאומי ויועץ ראש הממשלה לשעבר האלוף במילואים יעקב עמידרור, התייחס במפגש עם צעירים חרדים לסוגיית גיוס חרדים והמבצע הקרקעי בעזה, ואמר כי גיוס חרדים יכל לייתר את הצורך בגיוס אנשי מילואים.

"שיהיה ברור לחלוטין... אם היו לנו היום עוד עשרה גדודים של שריון, חי"ר ותותחנים, אפשר היה לגייס פחות אנשי מילואים. אלא מה שקורה, לא רק זה שאנשים משרתים שלוש שנים, אלא בנוסף לזה הם אחרי זה עד גיל 40-45 משרתים במילואים..."

"עכשיו גייסו מילואים, אך הם מוצבים לא בעזה, שכן רובם המוחלט מוצב ביהודה, שומרון ובלבנון. אך אם היו עוד עשרה גדודים, לא היו מילואים" אמר עמידרור. עם זאת, הוא הביע מורת רוח מחוק הגיוס של יש עתיד שאושר במושב החורף האחרון של הכנסת.

"יש הבנה בעולם החילוני ובעולם שומרי של חובשי הכיפות הסרוגות שצריך לשמר איזשהו גרעין של אלה ש'תורתם אומנותם'. אבל אתם יודעים יותר טוב ממני מה המצב בשטח... יש אחוזים גדולים מאוד של כאלה שמכריזים על עצמם כתלמידי ישיבות, וחלק ניכר מזמנם הם לא לומדים" טען עמידרור.

את הדברים אמר עמידרור בפורום 'ליל שישי אקטואלי', שהפך בשנים האחרונות לאחת הזירות המרכזיות של אישי ציבור בכירים בישראל להבעת עמדה בפני הציבור החרדי. בעבר הופיעו בפני הפורום, בין היתר, ראשי המוסד לשעבר מאיר דגן ואפרים הלוי, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, נשיא המדינה שמעון פרס, השרים ציפי לבני ודן מרידור ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר