סערה באלעד: ראש העיר ישראל פרוש הדיח את סגנו

רה"ע אלעד ישראל פרוש הדיח את סגנו ברק צברי מתפקידו כיו"ר וועדת המכרזים, זאת בעקבות טענות להתנהלות לא מקצועית לכאורה. צברי: אחשוף פרטים מזעזעים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר אלעד ישראל פרוש (צילום: יעקב לביא, כיכר השבת)

ראש העיר אלעד ישראל פרוש הדיח היום (ראשון) את סגנו ברק צברי מתפקידו כיו"ר וועדת המכרזים, זאת בעקבות טענות של אנשים בעירייה על התנהלות לא מקצועית לכאורה של האחרון.

כאמור, הרקע להדחה הם טענות של חברי וועדת המכרזים שסוערת בשבועות האחרונים לאחר שחברי הוועדה טענו בפני ראש העיר כי יו"ר הוועדה, סגן ראש העיר ברק צברי, מתנהל באופן בלתי מקצועי לכאורה.

לאור זאת, ובצעד נדיר, הורה היום ראש העיר להדיחו מתפקידו לצורך בירור מעמיק על אופן התנהלותו, כשבסיומה יוחלט האם להחזירו לתפקיד אותו קיבל במהלך המשא-ומתן הקואליציוני.

לטענת החברים, יו"ר הוועדה ניצל את סמכותו פעם אחר פעם כדי לעכב את אישורי המכרזים, כשכל פעם הוא נתלה בעילות שונות. "המטרה שלו", הם אומרים, "נראית כמטרה תקשורתית בלבד, כשטובת התושבים ומניעת העיכובים המיותרים לא נמצאים מול עיניו".

בישיבת ועדת המכרזים האחרונה, בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים, עיכב צברי את אישור ההמלצה של גורמי המקצוע, וניסה לעכב את פתיחת הגן השיקומי לילדים המיוחדים, כשהוא מנסה להשתמש בסמכותו נגד דעת רוב הוועדה. כל זאת למרות שהיועץ המשפטי של העירייה הבהיר כי על יו"ר הוועדה לפעול על פי דרישת החברים ולהעלות את הנושא להצבעה, בחר צברי לומר כי הוא נועל את הישיבה ללא הכרעה. כך עולה ממכתב ראש העיר

צברי טען כי הוא מבקש לקיים סיור בין המפעילים בעיר, אולם בירור שנערך על ידי חברי הוועדה העלה כי למרות שנקבע לו מועד לסיור באותם גנים, הוא בחר שלא להופיע במועד, וכך גרם לעיכוב בעצמו.

היועץ המשפטי קבע כי ההחלטה לא תקנית, הישיבה המשיכה בניהולו של מ"מ היו"ר, ובהצבעה שנערכה, בחרו החברים לאשר פה אחד את המלצת הדרג המקצועי.

בישיבת העירייה הסביר ראש העיר כי עם כל הכאב שבדבר, הרי שהעשייה הציבורית עומדת בראש סדר העדיפויות, ולא ייתכן שיהיה מי שיעצור אותה בחוסר אחריות ומתוך שיקולים לא ענייניים.

אחרי שהדיח את היו"ר, מינה ראש העיר את משה ברדוגו למחליף זמני עד לבירור הפרטים לעומקם. חברי סיעת ש"ס בחרו שלא להשתתף בהצבעה ונעדרו מהישיבה.

גורם בכיר בעירייה אמר ל"כיכר השבת" כי, "נוצר מצב אבסורדי בו חבר עירייה מנצל את התפקיד שלו כדי לנסות לעצור כל אפשרות לעשיה למען הציבור. בכל פעם הסיבות נראות כתירוצים בלתי מתקבלים והן מעוררות תמיהה האם הצעדים האלה נעשים רק כדי לקבל חשיפה תקשורתית זולה".

לדבריו, "עצתנו היא שיפנה את מרצו לעשיה אמיתית. החשיפה התקשורתית תבוא מאליה. כפי שנאמר במשנה: 'כל הבורח מן הכבוד, הכבוד רודף אחריו'. רדיפה אחר כותרות שליליות מביאה את ההיפך הגמור. העובדה שהוא לא זכה אפילו לקול תומך אחד בהישארותו בתפקיד, מראה כנראה את דעתם של חברי העירייה".

ברק צברי מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "צר לי שערב תשעה באב בוחר לו פרוש לפתוח במלחמה אישית מולי. לאחר תשעה באב נמסור פרטים שיזעזעו את אדמת אלעד".

בנוגע להצבעה על הדחתו אמר צברי כי חברי העיריה הצביעו כנגדו שלא מרצונם החופשי: "חברי ש"ס מחו ולא הגיעו, שאר החברים אחד-אחד אוימו להגיע - לאחד איים בשכרו לשני ברישיון למוסדותיו ולשלישי בשלילת תפקידיו".

לדבריו, "חוץ משני חברים כולם התקשרו להתנצל בפניי".

נראה כעת כי זו רק תחילתו של מאבק קשה בין ראש העיר לסגנו, כאשר תוצאות הסכסוך עלולות לבוא על חשבון תושבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר