ברק צברי לישראל פרוש: אתבע אותך על לשון הרע

לאחר שפוטר מתפקיד יו"ר ועדת המכרזים בעיריית אלעד, מגיב ברק צברי במכתב חריף לראש העיר ישראל פרוש בו הוא בין היתר מאיים להגיש נגדו תביעת לשון הרע (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר ישראל פרוש (צילום: באדיבות המצלם)

רוחות הסערה במסדרונות עיריית אלעד מסרבות להירגע: יומיים אחרי פיטוריו מתפקיד יו"ר וועדת המכרזים, בעקבות טענות של אנשים בעירייה על התנהלות לא מקצועית לכאורה, סגן ראש העיר, ברק צברי שיגר מכתב נוקב לראש העיר שפטרו.

את מכתבו פתח ברק צברי בכך שלדבריו הוא לא רואה סיבה להגיב לדברי שקר: "אין צורך שאגיב לשקרים במכתבך, אך ישנן מספר שאלות שאני מצפה ממך לקבל תשובות .... והמון חומר למחשבה!!!! בטוחני שלאחר קריאת השאלות אולי תעשה בדק בית ואולי יחדיו נצליח למגר מקצת מהתופעות השליליות שמתחוללת באלעד הרי ברור שאנו רוצים בטובת העיר ולא בטובתנו האישית".

במכתבו שואל צברי: "מי הזמין את המכרז? (תתפלא מה ענתה מנהלת מחלקת הרווחה). למה הזמינו את המכרז? (הרי לא היו כל תלונות נגד הקיים והבטחת למסור לי מכתבי תלונה, עד כה לא קיבלתי)".

"למה מכרז שבדרך כלל מפורסם כחצי שנה לפני פתיחת השנה במקרה שלנו יוצא כחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים? (מה התועלת "במינימום" זמן לפרסום). למה משעת פרסום המכרז ניתן 14 יום בלבד לקבלת הצעות? (מהו הרווח של הציבור בלהתנהל בפזיזות הרי אנו מפסידים מציעים פוטנציאלים?!)", הוסיף לתהות.

עוד שאל צברי את ראש העיר: "למה סירבו לבקשתי לסיור באחד המעונות? (וההפך ממה שנכתב לעיתונות -שסירבתי?!?). למה לשקר שהיועץ המשפטי הנחה אותי? בזמן שהוא בכלל לא היה כשננעלה הישיבה. (לשאול את חברי הועדה שנכחו , אם יהיו אמיצים לומר את האמת)".

לקראת סיום המכתב בחר סגן ראש העיר לאיים בתביעת דיבה נגד ראש העיר. "לגבי המכתב ששלחת אלי אני מבטיח לך שתקבל תגובה משפטית בנושא בגין לשון הרע בימים הקרובים", כתב והוסיף, "ישנן עוד מספר שאלות שהחלטתי לא לפרסם בשלב זה".

"אדוני ראש העיר", כותב צברי, "הציבור לא טיפש אומנם יתכן והאמין לך כשאמרת צוות מאה הימים אבל מה שבטוח שהוא קיבל בתמורה יותר ממאה לילות קשים".

בסיום מכתבו בחר הוא לשתף את ראש העיר במחשבותיו: "רציתי לשתף אותך קמעא בתחושותיי. חלק קטן מהציבור אומרים לי "עזוב אותך תהיה פוליטיקאי .... רק ככה מצליחים..." אני מודיע לך ראש העיר בלב כבד, כל עוד אני בעירייה לא אהיה חלק בפעולות הנוגדות את השכל הישר!".

"הגעתי לשרת את הציבור באמונה ובישרות , אין לי רגע אחד של חרטה באחיזתי באמת, ברור לי ראש העיר שתנסה "להפוך" כל דבר נגדי אבל שוב אני מבטיח לעמוד כצוק איתן מול כל שקר ומחטף!", הוסיף צברי.

הרקע להדחה הם טענות של חברי וועדת המכרזים שסוערת בשבועות האחרונים לאחר שחברי הוועדה טענו בפני ראש העיר כי יו"ר הוועדה, סגן ראש העיר ברק צברי, מתנהל באופן בלתי מקצועי לכאורה.

לאור זאת, ובצעד נדיר, הורה היום ראש העיר להדיחו מתפקידו לצורך בירור מעמיק על אופן התנהלותו, כשבסיומה יוחלט האם להחזירו לתפקיד אותו קיבל במהלך המשא-ומתן הקואליציוני.

לטענת החברים, יו"ר הוועדה ניצל את סמכותו פעם אחר פעם כדי לעכב את אישורי המכרזים, כשכל פעם הוא נתלה בעילות שונות. "המטרה שלו", הם אומרים, "נראית כמטרה תקשורתית בלבד, כשטובת התושבים ומניעת העיכובים המיותרים לא נמצאים מול עיניו".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "ראש העיר מצפה ממחזיקי תפקידים לפעול במקצועיות וביעילות למען תושבי העיר. ניסיונות התערבות לא מקצועיים לכאורה וכפיית עמדת יחיד של יו"ר ועדה, בניגוד להנחיות יועץ משפטי ובניגוד לדעתם של כל חברי הוועדה מלבדו, ולא בפעם הראשונה, לא יכוסו במכתבי השמצה זולים. טובת העיר היא מטרתנו היחידה כשרתי הציבור, כך פעלנו וכך נפעל גם בעתיד בעז"ה. לצערנו עושה צברי כל שביכולתו כדי לשמש נציג לתקופות עבר חשוכות בניהול העיר, שהובילו רק למחלוקות ושנאת חינם. לא נאפשר זאת".
מכתבו של ברק צברי (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר