"גדולי התורה יכריעו"

נציגי החרדים יפרשו? עיריית תל אביב התירה לחלל שבת

מועצת עיריית תל אביב אישרה ברוב קולות את ההצעה לתיקון חוק העזר העירוני המאפשרת מתן היתרים ל-165 עסקים לפעול בשבת. הנציגים החרדים שהבטיחו לפרוש במידה ותתקבל כזו החלטה עדיין לא עושים זאת. ל"כיכר השבת" הם אומרים: "מועצות גדולי התורה יכריעו מתי נפרוש" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עיריית תל אביב (צילום: דוד שי ברישיון CC)

מועצת עיריית תל אביב אישרה ברוב קולות את ההצעה לתיקון חוק העזר העירוני המאפשרת מתן היתרים ל-165 עסקים לפעול בשבת בניגוד לכ-300 עסקים הפתוחים בימים אלו. ההחלטה טעונה כעת את אישורו של שר הפנים גדעון סער, שאמור להכריע האם חילולי השבת יותרו לראשונה בחוק.

כעת, אומרים הנציגים החרדים בעירייה כי החלטתם לפרוש מהקואליציה עודנה על הפרק וכי בימים הקרובים יחליטו מועצות גדולי וחכמי התורה כיצד לפעול.

כזכור, הנציגים החרדים הבטיחו לפרוש מיד עם קבלת החלטה במועצת העיר לאפשר חילולי שבת אך הללו טרם ביצעו את הצעד הנדרש. כעת הם שבים ומצהירים כי הפרישה עדיין על הפרק אך תולים זאת הן בהחלטת שר הפנים גדעון סער והן בהחלטת גדולי התורה.

נתן אלנתן, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו, אומר ל"כיכר השבת" כי "הפרישה מהקואליציה עדיין על הפרק. אחרי שהתקבלה החלטה במועצת העיר, הנושא יעבור למועצות גדולי התורה שלנו ושל אגודת ישראל ובסופו של דבר תתקבל שם ההחלטה".

"בסופו של דבר ההחלטות לא מתקבלות על-ידנו אלא על-ידי מועצות גדולי התורה והם יחליטו האם לפרוש מיד או לפרוש רק אחרי החלטת שר הפנים. מה שיורו לנו אנחנו נעשה", הוסיף הנציג החרדי.

לדבריו, "קשה להעריך מה יקרה, משום שהנושא תלוי האם שר הפנים יאשר את ההחלטה או לא. על פניו משיחות שהיו עם השר, הבנו שאין בכוונתו לאשר את ההחלטה. קשה מאוד להגיד מה יקרה בסופו של דבר".

"אנחנו כל הזמן מדברים וכל הזמן מנסים לעשות הכול שהחוק יהיה שונה. החוק שעבר אתמול עבר בגרסה אחרת. השאיפה שלנו היא שהחוק לא יאושר על-ידי שר הפנים. אנחנו נמצאים במגעים עם משרד הפנים ועם ראש העיר", הוסיף סגן ראש העיר.

באשר לעצם ההחלטה שהתקבלה בעירייה להתיר חילולי שבת אומר אלנתן כי "זו החלטה קשה. לנו כאנשים שומרי התורה והמצוות, שבת היא ערך מאוד חשוב עבורנו. בפרשה האחרונה קראנו על 'שמור את השבת לקדשו' וכך אמרתי במועצת העיר. ופה בשביל נושא כזה הולכים ורומסים את הדרך. זה מאוד קשה. לא קל לנו הנושא".

בכיר באגודת ישראל אמר ל"כיכר השבת": "ההחלטה שלנו תהיה בדיוק כמו בש"ס. מועצות גדולי התורה יכריעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר