מע"מ אפס • ראיון

גפני: "דיברו איתנו, אבל לא על מה שאנחנו רצינו לדבר"

הח"כים החרדיים סירבו היפגש עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי על חוק מע"מ אפס. בראיון מיוחד ל"כיכר השבת", מסביר ח"כ משה גפני כי "אנחנו לא צריכים להציל אותם ממשברים", חושף: "דיברו אתנו על דברים אחרים, לא על מה שרצינו" ויש גם מילה על שיתוף הפעולה עם ח"כ יעקב ליצמן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת; תמונה: פלאש 90)

ועדת הכספים של הכנסת חוותה הבוקר (רביעי) דיון סוער נוסף סביב חוק 0% מע"מ של שר האוצר יאיר לפיד, כאשר הח"כים החרדיים יחד עם ח"כי האופוזיציה פעלו בכל דרך לסכל את ההצבעה על החוק.

במהלך הדיונים ביקש יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי להיפגש עם הח"כים החרדים משה גפני ויעקב ליצמן, אך לאחר התייעצות קצרה הוחלט שלא להיענות לבקשה ולא להיפגש עם סלומינסקי.

בשיאם של הדיונים, העניק ח"כ משה גפני, יו"ר מפגלת 'דגל התורה', שמככב בדיונים בוועדת הכספים, ראיון ל"כיכר השבת".

תחילה שאלנו לדעתו, מה יקרה בסופו של דבר עם חוק 0% מע"מ. "אני לא יודע", משיב גפני, "אנחנו עושים את מה שמוטל עלינו לעשות, אנחנו עושים כל מאמץ על מנת שהחוק הרע הזה, שהוא רע מכל בחינה אפשרית, הוא רע כלפי כל אזרחי המדינה, הוא רק כלפי הציבור החרדי הוא רק כלפי כולם - שהוא לא יעבור".

"אנחנו עושים כל מאמץ, לא מתעצלים, ועושים את זה באופן אינטנסיבי ובנתיים ברוך השם אנחנו רואים סייעתא דשמיא", אומר גפני בתחושת סיפוק.

מדוע סירבתם לפגישה עם היושב ראש, שאלנו. "בגלל שזה מאוחר מדי", הוא משיב ומסביר: "כאשר יש אצלם משבר, יש משבר עם הנושא של העולים החדשים, עם הדרוזים, אנחנו לא צריכים להציל אותם ממשברים ולכן זה לא העיתוי".

גפני מוסיף ואומר כי "אם היו מדברים אתנו לפני שבועיים על מה שאנחנו רצינו לדבר ולא על דברים אחרים ודיברו אתנו על דברים אחרים, יכול להיות שאז הפגישה הייתה מתקיימת".

אחד הדברים המרנינים בדיוני ועדת הכספים הוא השיתוף הפעולה המתחדש של ח"כ גפני עם עמיתו לסיעה ח"כ יעקב ליצמן אך גפני דוחה זאת על הסף. "זה פשוט לא נכון", הוא אומר באשר לשאלה על חידוש השיתוף פעולה ביניהם, "אני עם ח"כ ליצמן עובד בשיתוף פעולה כל הזמן, זה לא משהו שמתחדש עכשיו".

הח"כים החרדים בהתייעצות בוועדה (צילום: כיכר השבת)

באשר לשיתוף פעולה עם חברי הכנסת של האופוזיציה, מדגיש גפני כי "יש תהום אידאולוגית פעורה בינינו, שלא תהיה אי הבנה. אנחנו יודעים מה עמדתה של סתיו שפיר, שאני נלחם עברוה, אני יודע מה עמדתה האידאולוגית בנושאים הדתיים, היא לא שותפה שלנו בעניין הזה".

"אבל בכל הנושאים החברתיים", הוא מוסיף, "אנחנו משתפים פעולה ושני הצדדים מרוויחים, גם היא מרוויחה, גם מפלגת העבודה, וגם האופוזיציה כולה כולל הציבור הערבי וכולל מרץ וגם אנחנו מרוויחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר