מכה נוספת ללפיד

ניצחון לחרדים: שוב נמנעה העברת חוק "מע"מ אפס"

הדיונים הארוכים בוועדת הכספים של הכנסת הובילו לפשרה בין יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי לבין חברי הכנסת החרדיים שהובילה לנעילת הישיבה ואי העלאת חוק "מע"מ אפס" של יאיר לפיד להצבעה ודחייתו עד למושב החורף של הכנסת. ב"יש עתיד" זועמים על סלומינסקי ומבטיחים: "עוד תאכלו את הכובע" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הח"כים החרדים בוועדה, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

ניצחון לחברי הכנסת החרדים, מכה ללפיד: לאחר משא ומתן בין הח"כים החרדים ליושב ראש ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי התקבלה הצעת פשרה וחוק "מע"מ אפס" של יאיר לפיד שוב נדחה עד למושב החורף של הכנסת.

לפי הצעת הפשרה, הח"כים החרדים התחייבו להסיר חלק מההסתייגויות שהגישו, שעסקו בסעיפים לא משמעותיים בחוק ובתמורה ישיבת ועדת הכספים ננעלה ללא שהחוק עלה להצבעה.

המכה הכואבת לשר האוצר יאיר לפיד נעוצה בכך שהוא ניסה ככל יכולתו כדי להשיג ניצחון ולו הקטן ביותר באמצעות העברת מספר סעיפים בודדים מתוך החוק אך הדיון נקטע באמצע וישיבת ועדת הכספים ננעלה כשאף סעיף בחוק לא עלה להצבעה.

במפלגתו של לפיד, "יש עתיד", זועמים על יו"ר הוועדה סלומינסקי, ומנגד חברי הכנסת החרדים החלו לחגוג מיד עם תום הישיבה את ניצחונם בכך שלמרות כל הדיונים לפיד לא הצליח להעביר אפילו סעיף אחד בחוק.

צפו: ח"כ משה גפני חוגג את הניצחון

לאחר הישיבה נפגשו באקראי ח"כ איציק כהן מש"ס ועופר שלח מיש עתיד. כהן אמר לשלח: "אני מתערב איתך שהחוק הזה לא יעבור, החוק הזה נקבר". שלח אמר בתגובה: "אל תדאג זה עוד יעבור".

גורם בכיר מ"יש עתי"ד אמר לח"כ כהן: "אתם עוד תאכלו את הכובע, וככל שהדחייה לאישור החוק תהיה ארוכה יותר, הכובע יהיה יותר גדול".

יצוין כי הניצחון באי העברת החוק הושג הודות לעבודה פרלמנטרית מיוחדת של חברי הכנסת החרדים בראשם משה גפני, יעקב ליצמן, יצחק כהן, אורי מקלב ויעקב אשר ששיתפו פעולה יחד עם ח"כים מהאופוזיציה, בהם סתיו שפיר, אחמד טיבי ואראל מרגלית.

לאחר הניצחון, אמר ח"כ גפני כי "הוכחנו שהאופוזיציה מנהלת את ועדת הכספים ואת משרד האוצר. האחריות שלנו היא למנוע ולדחות את העברת החוק הרע הזה שיפגע בכל חלקי הציבור ויזרוק לפח האשפה 3 מיליארד שקלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר