לפיד הציע כסף לחרדים תמורת 'חוק מע'"מ 0' וסורב

לאחר ניצחון החרדים בוועדת הכספים ודחיית ההצבעה על 'חוק 0 אחוז מע"מ', מתברר כי שר האוצר יאיר לפיד ניסה 'לקנות' את הנציגים החרדים ולפתות אותם עם תקציבים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

כמו פוליטיקאי ישן: בסוף שבוע דרמטי בוועדת הכספים, מתברר כי שר האוצר יאיר לפיד, שעושה כל שביכולתו להעביר את חוק הדגל של מפלגתו - 'אפס אחוז מע"מ', ניסה 'לקנות' את תמיכתם של המפלגות החרדיות בחוק תמורת תקציבים עבור המגזר החרדי.

לפי הדיווח ב"גלובס", בכירים בסביבתו של שר האוצר פנו לשני ראשי מפלגת "יהדות התורה", חברי-הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, והציעו להם 'דיל' בתנאי שימשכו את אלפי ההסתייגויות שהגישו על הצעת החוק במטרה לגרום לעיכוב אישורו.

לפי ה'דיל', יועברו כספים רבים לציבור החרדי גם למטרות שאינם נוגעים ישירות לתוצאה של חוק 'אפס אחוז מע"מ'. אלא שראשי הסיעות החרדית השיבו את בכירי 'יש עתיד' ריקם. ח"כ משה גפני הגדיר את ההצעה כ"מגונה".

על פי הדיווח, בין היתר הוצעו הענקת תקציבים למוסדות התורניים והסכמה על מתווה דיפרנציאלי בחוק 'מע"מ אפס' שעל פיה יוכלו החרדים ליהנות מהפטור ממע"מ עד דירות בסכום של 1.1 מיליון שקל.

לדברי גפני, "מדובר בחוק רע ואנחנו נעשה כל מאמץ שהוא לא יעבור. גם לא נסכים לשום תמורה שהיא כדי לתמוך בו".

גפני בוועדת הכספים (צילום: ישי כהן)

גפני אמר כי הסכמתו של יו"ר ועדת הכספים, ניסן סולמינסקי, להצעת החוק, למרות שהוא עצמו סבור שהיא גרועה, נובעת בעקבות הצעת "שוחד" כלשונו, אותה קיבלה מפלגת 'הבית היהודי'. "טענתי שזה שוחד ואני מוכן שיתבעו אותי לדין", אמר גפני, "אני יודע מה הייתה עמדת הבית היהודי, ואחרי שקיבלו את התמורה סלומינסקי התהפך".

"אנחנו לא ננהג ככה, ובכל מקרה לא נלך על מהלך שאינו מתואם עם כל האופוזיציה. גם אם היינו מסכימים ללכת לפשרה זה היה נעשה בתיאום עם העבודה, מרצ והערבים. האופוזיציה הוכיחה שהיא יכולה להביא את הקואליציה לתבוסה". הוסיף גפני.

מ'יש עתיד' נמסר בתגובה כי "לא מתקיימים מגעים עם החרדים בנוגע לחוק מע"מ אפס. הדיונים על החוק ימשכו לאחר שהכנסת תחזור לעבוד בספטמבר והחוק יעבור בתחילת מושב הכנסת הקרוב. אנחנו לא נאפשר סחטנות פוליטית על גבם של עשרות אלפי זוגות צעירים, שעובדים, משרתים בצה"ל ומשלמים מסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר