התקפה חריפה

'יתד נאמן' נגד עופר וינטר: "חרב עקירת התורה בידו"

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה, עופר וינטר, התבטא בראיון אחד בחשיבות לומדי התורה ובראיון אחר הביע את שאיפתו לראות את החרדים נלחמים בשורות צה"ל. כעת, "יתד נאמן" יוצא בהתקפה חריפה נגדו ומזהיר: "סכנתם גדולה שבעתיים כי רוממות היהדות בגרונם וחרב עקירתה בידם" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אל"מ עופר וינטר (צילום: פלאש 90)

דבריו של מפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה עופר וינטר, בעד גיוס החרדים לצה"ל ורצונו לראות את החרדים נלחמים, ממשיכים לגרום לסערה בציבור החרדי.

הבוקר (שלישי) בוחר העיתון "יתד נאמן" לתקוף את וינטר בחריפות על דבריו בראיון שהעניק לעיתון "ידיעות אחרונות" במסגרתם דיבר בפתיחות על רצונו לראות את הציבור החרדי משתלב יותר בצבא.

קראו עוד:

תחת הכותרת "עבודה זרה בשיתוף", נכתב במאמר המערכת של העיתון כי "אל"מ עופר וינטר מפקד חטיבת גבעתי עלה לכותרות ערב מבצע צוק איתן כאשר פרסם בין פיקודיו דף מפקד לקרב ובו דברי חיזוק ברוח יהודית מפתיעה".

"'אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם שמע ישראל. אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו אשר אנו הולכים להילחם למען עמך ישראל נגד אויב המנאץ את שמך", מצטט יתד את איגרתו של וינטר לחייליו.

"על הדברים הללו", כותב העיתון, "יצא קצפם של גורמים שונים שונאי יהדות למיניהם שתקפו את המסרים הדתיים שעלו מאותו דף מסרים מתוך חשש פן הצבא החילוני כור ההיתוך של הישראליות משנה את פניו ואת דמותו. התקשורת החרדית לכל גווניה וגם עיתון זה יצאו להגנתו של וינטר וציינו את דבריו כ"שכר שיחה נאה" ערב היציאה לקרב".

"יתד נאמן", בוחר לעקוץ את עיתון "משפחה" שאף קיים ראיון נרחב עם וינטר במהלך ימי המבצע וכותב: "הדברים הובאו לפחות בעיתוננו בהסתייגות הראויה מהמסרים הצבאיים והלאומנים אבל אחרים העניקו חיבוק חם למפקד הבכיר".

"דווקא בעת של מלחמה, שבה הרצון להצטרף ללוחמים הוא עז, צריכים לחזור ולהדגיש שמה שהכי נדרש לעם ישראל זה שבני התורה ימשיכו ללמוד ביתר עוצמה ועוז", כותב יתד ומצטט את דברי וינטר מתוך הראיון שהעניק ל'משפחה': "לימוד התורה מגן על עם ישראל יותר מכל דבר אחר".

"אבל לא חלפו ימים ספורים מאז אותו ראיון", ממשיך מאמר המערכת, "והנה אל"מ וינטר מעניק ראיון לעיתון הנפוץ במדינה שם דוחה את כל ההאשמות שהטיחו בו כאילו ובכוונתו להפוך את הצבא לדתי יותר. גם הערצתו ללומדי התורה אינה כפי שאמר".

"נפגשתי עם הרבה רבנים במטרה לעודד את גיוס החרדים לצה"ל ולגבעתי בפרט. הקשר עם הציבור החרדי חושב לעם ישראל ואני מקווה שאנחנו בדרך לשינוי ושנראה יותר חרדים שותפים אתנו בלחימה", מצטט יתד את וינטר מהראיון לידיעות אחרונות.

"רגע", תוהה יתד, "הרי אותו וינטר צוטט בראיון ה'חרדי' כמי שאומר 'שמה שהכי נדרש לעם ישראל זה שבני התורה ישבו וילמדו תורה ביתר עוצמה ועוז', ודעתו לא נחה עד שהוא מוסיף ואומר כי 'לימוד התורה מגן על עם ישראל יותר מכל דבר אחר', אז איך זה מתיישב עם הדברים שהוא אומר למראיין בעיתון החילוני, שהחרדים לא צריכים להיות פטורים משירות?".

"איך דבריו 'הדתיים' כביכול, עולים בקנה אחד עם פעילותו הנמרצת לגייס משת"פים מבפנים, שיפעלו למשוך בני ישיבות אל הצבא ולהקים גדוד 'חרדי' בתוככי 'גבעתי'? האם מדובר בפיצול אישיות? האם הציטוטים שנשמעו מפיו באחד המקומות לא היו מדוייקים?", תוהה יתד נאמן.

"סביר להניח", משיב מאמר המערכת ב'יתד נאמן', "שהוא אכן אמר את שני הדברים הללו הנראים בעין חרדית כסותרים. אבל הם לא סותרים כלל ועיקר. בשעתו כאשר היתה מפלגה שקראו לה דתית לאומית נשאל היו"ר שלה יוסף בורג מהי נקודת הכובד של מפלגתו? הדתית או הלאומית?", העיתון מביא את דבריו של מרן הגר"א וסרמן זצ"ל שכתב כי מדובר בהוספת תורה חדשה שהיא הלאומיות הדתית אך עליהם לדעת כי כל המוסיף גורע.

"אסור לנו להתבלבל", כותב יתד נאמן, "כאשר אנו רואים את נאמני הדת הלאומית, נאבקים נגד לומדי התורה, מתחברים לעוקריה ושונאיה, ומסייעים להם לעקור יהדות מדמותה של המדינה שהם עצמם סוגדים לה ורואים בה 'ראשית הגאולה', זה נדמה לנו כסתירה. כפיצול אישיות. אבל זו מהות הלאומיות הדתית. זו מהותם של הפוסחים על שתי הסעיפים, שיכולים להניח תפילין בבוקר ולסגוד לבעל אחר הצהריים".

"הם לא רואים סתירה במעשיהם, כי כל חייהם זו סתירה אחת גדולה. אפשר לרומם את מעלת לומדי התורה ולראות בהם כמגיני עם ישראל, ובאותה שעה לגייס משת"פים שיפתו לומדי תורה לזנוח את תלמודם לטובת השירות הצבאי. הם לא רואים בכך תרתי דסתרי, כשם שאין הם רואים כל סתירה בין שמירת שבת למשל לבין עבירה של 'אביזריהו דעריות'. הכל מסתדר אצלם לפי האידיאולוגיה של שיתוף הדת הלאומית ולפי 'תחושות הבטן' שלהם", כותב יתד נאמן.

"סכנתם גדולה שבעתיים כי רוממות היהדות בגרונם וחרב עקירתה בידם", נכתב במאמר המערכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר