משרד הדתות: אסור לרב עיר לפרסם עמותה נגד התבוללות

משרד הדתות הורה להסיר את שמו של הרב יחיאל אבוחצירא, רבה של רמלה, ממודעות גיוס תרומות לעמותה נגד התבוללות, וזאת משום שהדבר מנוגד לחוק. הרב אבוחצירא ל'כיכר': "אני לא צד בדבר" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אבוחצירא בקמפיין (סריקה)

חדו"ש התלוננו נגד הרב, משרד הדתות נלחץ: מודעות מטעם ארגון "יד לאחים", בהן תמונתו של הרב יחיאל אבוחצירא, רב העיר רמלה, פורסמו ברחובות ובעיתונים, במטרה לאסוף תרומות, ועוררו את זעמם של אנשי עמותת חדו"ש שטענו בפני משרד הדתות כי התערבות רבנים בגיוס תרומות לארגון העוסק במאבק בהתבוללות נוגדת את החוק, אף שהנושא נמצא בקונצנזוס דתי וחרדי.

במכתב אותו שיגר מנכ"ל עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון), לסגן שר הדתות, הוא התלונן על מעורבותו של רב העיר בגיוס הכספים, "פעילות רבנים עובדי מדינה במגביות כספים ללא אישור היא אסורה ופסולה". לטענתו צירף תימוכין מסעיף 5 לחוק שירות המדינה האוסר זאת "לא יתרים עובד המדינה כל כספים, ולא יגבה ולא יקבל כספים שנתרמו לאיזו מטרה שהיא זולת לאוצר המדינה ובתוקף תפקידו".

עוד הוסיף וציטט מנכ"ל עמותת חדו"ש מהחלטת היועץ המשפטי בנושא, "על הפסול הרב שבמעורבות עובדי ציבור בפעולות מעין אלה עמד בהרחבה היועץ המשפטי לממשלה בהנחיה 1.1700 העוסקת ב"מתן חסויות וגיוס תרומות בידי עובדי ציבור".

"מדובר פה במתן חסות ומעורבות פעילה של רב העיר רמלה בגיוס כספים המוני ובינלאומי לטובת ארגון, אשר בלשון המעטה ניתן לומר שפעילותו שנויה במחלוקת", טען וקבע כי "בכל מקרה הדבר מהווה חריגה מן האיסור הנ"ל, ופעולה שאינה הולמת רב עיר".

בעמותת חדו"ש דרשו לנקוט בהליכים משפטיים כנגד הרב אבוחצירא: "אשר על כן, אבקשכם לשקול נקיטת צעדים משמעתיים ומנהליים הנדרשים ביחס להפרה זו של הוראות החוק והנחיות היועמ"ש" . כמו כן ביקשו לשוב ולשנן את ההוראות בנושא.

"עם קבלת הפנייה בלשכת סגן השר, הונחה היועץ המשפטי לפנות לממונה על המועצות הדתיות ולבחון עמו את הסוגיה", כתב סגן שר הדתות, אלי בן דהן במכתב תשובתו לעמותת חדו"ש. "הממונה על המועצות הדתיות בחן מול הרב את הסוגיה והנחה אותו, להסיר להבא את שמו מכל מודעה שעניינה גיוס תרומות, לכל עמותה שהיא".

רב העיר רמלה, הרב יחיאל אבוחצירא, הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר "אני לא צד בדבר. אני לא מתעסק בתרומות. אברכים מתפללים ולא מתעסקים בתרומות. אני לא נכנס לנושא החלטת משרד הדתות. לא בקיא בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר