טבריה: החרדים דורשים להסיר פסל של דוד בן גוריון

אורחים חרדים בבית מלון בטבריה, דורשים את הסרתו של פסל בדמותו של דוד בן גוריון שהוצב בכניסה למלון. עסקן חרדי: "הרבה התלוננו על-כך וחלקם אף עזבו את המלון" (חרדים,ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רה"מ המנוח דוד בן גוריון (צילום: דובר צה"ל)

פסל ענק עם פניו של ראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון הוצב בימים האחרונים בכניסה למלון "רימונים" בעיר טבריה. הצבתו עוררה סערה בקרב האורחים החרדים המתגוררים בעיר ומחוצה לו, שלדבריהם הצבתו הינה עברה על אחת מעשרת הדיברות.

גבריאל חוברה, עסקן חרדי שנדרש לסוגיה, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "החרדים דורשים להסיר את הפסל הזה. קראנו לפני שבועיים על איסור פסלים ופתאום אנחנו רואים שמציבים לנו פסלים, זה אסור".

העסקן טוען כי "הרבה אנשים התלוננו על-כך וחלקם אף עזבו את המלון - הם לא רצו להיכנס לשם. חבל למלון שהם מפסידים את הציבור החרדי".

למרות המתח בין הצדדים, לדברי העסקן התקיים דו-שיח בשאיפה להגיע להסכמה ובכך להביא לתום המאבק שהחל לפני כמה ימים: "אנחנו מקווים באמת שהפסל יוסר בהקדם האפשרי. היו שיחות ודיבורים עם מנהל המלון ואנחנו ממש באמצע הדו-שיח".

בין היתר, הם דורשים מהרבנות הראשית להסיר את תעודת הכשרות מהמלון. מהרבנות הראשית נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "חוק איסור הונאה בכשרות, שהוא החוק שמכוחו פועלות הרבנות הראשית לישראל והרבנויות המקומיות בתחום הכשרות, קובע כי רב נותן הכשר יתחשב בעניינים של כשרות המזון בלבד, בבואו לתת תעודת כשרות. כלומר, עניינים הלכתיים שאינם נוגעים לכשרות המזון הם מחוץ לסל השיקולים של הרב נותן ההכשר".

"מבלי לנקוט שום עמדה בשאלה ההלכתית בנוגע לפסל של בן גוריון, ברור שלא מדובר בעניין הנוגע לכשרות המזון, ולכן אין הצדקה לרבנות המקומית להסיר את הכשרות בשל עילה זו בלבד. נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, לרבות נהלי ההפעלה של בתי המלון, זמינים לעיון באתר האינטרנט של הרבנות הראשית לישראל". הוסיפו ברבנות הראשית.

מרשת מלונות רימונים נמסר ל-ynet: "רשת רימונים כוללת מלונות מובילים בכל הארץ. במלונות הרשת מתארחים מאות אלפי אורחים בשנה, בהם עשרות אלפים מהמגזר החרדי והדתי הנהנים מחופשה לשביעות רצונם המלאה ונהנים מכשרות מהודרת. רשת מלונות רימונים גאה להנציח את זכרו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל במלון רימונים גלי כנרת, מלון בו נהג להתארח מספר רב של פעמים, כפי שנעשה באלפי מוסדות ציבור ובערים רבות בכל רחבי ישראל בצורה מכובדת ומכבדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר