תושבי הדרום נפגעי נפש / ח"כ יעקב מרגי

כתושב הדרום שמכיר את תתחושת הדריכות והפחד, תושבי הדרום, על ילדיהם נעריהם ובוגריהם ואוכלוסיית החולים והקשישים, הם נפגעי נפש ונפגעי חרדה מוצהרים וסמויים (טור)

ח"כ יעקב מרגי | כיכר השבת |
כותב השורות, ח"כ יעקב מרגי (צילום: פלאש 90)

צוק איתן שלב ב.

בערי ובישובי הדרום התחלנו להתרגל מאז שהוכרזה הפסקת אש לראשונה. לשגרה שקטה וחזרה למסלול חיים נורמאלי.

אך מיום חמישי האחרון נאלצנו אנו התושבים בדרום לחזור לשגרת החירום.

מטחי הגראדים והקאסמים, נפילות הפצמ"רים, האזעקות המפלחות את הלב והנשמה, הדי הפיצוצים ממערכת היירוט כיפת הברזל, רסיסים שמתפזרים לכל עבר ונפילות של אותם רקטות שהתפספסו.

מתח חרדה והרבה תיסכול היה לנו בדרום בשבוע האחרון. וזה לא יום, ולא יומיים, לא חודש ולא חודשיים, כי אם עשור המתקרב לשניים. אנחנו כאן בדרום שרויים במערכה צבאית ובמלחמה הפרטית שלנו על השגרה והשפיות. נכון הסולידריות והאמפתיה כלפינו אנו תושבי הדרום מאז החל המבצע תומכת ומחזקת.

וכפי שנראה סבב זה של ההסלמה שמוביל למלחמת התשה שהחמאס מנסה לכפות עלינו, מלחמת התשה זו לא קרובה לסיום, וזאת חרף המכות שצה"ל הנחית עליו מאז החל מבצע צוק איתן.

ולמרות שהחמאס מותש ומוחלש הוא לא מראה סימני כניעה, לא לישראל ולא למאמצי התיווך של אבו מאזן ומצרים. כל עוד לא יחודשו המגעים להסדרה או להפסקת אש, ינסו בארגון החמאס להשיב מלחמה, עד טיפת דמם האחרונה.

החמאס, לנוכח מצבו הלא פשוט. יורה רקטות רבות לכיוון ישראל בניסיון לפגוע בנפש וברכוש, על מנת לערער ולפגוע בחוסננו האזרחי בדרום ובחוסנו של העורף הישראלי בכלל כדי לייצר לחץ בקרב מקבלי ההחלטות בישראל.

החמאס מנסה בכל כוחו לייצר את תמונת הניצחון שלו מול ישראל הן בפיגועים איכותיים, עם מספר רב של נפגעים, הן על ידי חטיפת חיילים, ואם באלו לא יצליח הוא מנסה בכול כוחו ליצור מצב של בריחת תושבים מהדרום או יצירת אי שקט מתמשך בעורף הישראלי.

ממשלת ישראל עושה כל מאמץ מנגד למנוע את תמונת הניצחון הזו שהחמאס חפץ כל כך להשיג.

ובסייעתא דשמייא פיגועים וחטיפות וכן פגיעות רבות בנפש לא צלח בידו להשיג. משכך הוא מנסה להשיג תמונות של פליטים ישראלים המפונים מבתיהם ע"י הממשלה מישובי הדרום.

הממשלה בשונה ממבצעים קודמים לא ממהרת לארגן קליטת של תושבים מיישובי עוטף עזה, בבתי מלון ואכסניות וזאת שלא תהיה בידי החמאס את תמונת הניצחון הנכספת מבחינתו שהוא הצליח להבריח תושבים מביתם ולרוקן את הישובים.

בחסדי ה' יתברך עד היום לא היו נפגעים רבים בנפש ביחס לכמות השיגורים מאז החל המבצע.

כתושב הדרום שמכיר את התחושה של הדריכות הפחד בזמן האזעקות והתקף החרדה לאחר רעש הנפילות המחריד אוזניים ומרעיד האיברים.

תושבים אלו על ילדיהם נעריהם בוגריהם ואוכלוסיית החולים והקשישים בדרום, הם נפגעי נפש ונפגעי חרדה מוצהרים וסמויים.

ועם כל החרדות והמציאות הבלתי נתפסת על פי שכלו של כל בן אנוש, אנו מתמידים בנחישות רבה להתגורר ולהתקיים בדרום כי זו התשובה היהודית והציונית ההולמת לטרור מעזה.

טרור המבקש, לחסל את הישות היהודית בארץ ובעולם.

בנחישותנו זאת אנו נמשיך לחזק את הדרום הפורח והמשגשג, ומקיימים בגופנו הלכה למעשה את הפסוק 'כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ'.

הכותב: תושב ישוב בנגב. מ.א מרחבים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר