ללום נגד פתיחת הלימודים במנדלסון: "תגביר את האפלייה בביתר"

עו"ד יואב ללום, מביע התנגדות לפתיחת שנת הלימודים ב'מנדלסון' זאת לאור פעילות בעייתית לכאורה בסמינר בעבר. ללום: "מקווה שהשכל הישר יגבר על השחיתות של העסקונה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד יואב ללום (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

שבוע לפתיחת שנת הלימודים, עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת "נוער כהלכה", מביע את התנגדותו לפתיחת שנת הלימודים בסניף נוסף של סמינר "מנדלסון" בעיר ביתר עילית, וזאת לאור פעילות בעייתית לכאורה של המוסד בעבר.

במכתב אותו שיגר לשר ולמנכ"לית משרד החינוך, דורש ללום שלא לתת רישיון הפעלה לסמינר, משום שלדבריו הסמינר לכאורה הופעל במשך שנים ללא רישיון ובניגוד לצו סגירה, דיווח דיווחים כוזבים ונטל תקציבים בניגוד לנוהל ולדין ואף חויב על ידי משרד החינוך להחזיר את הכספים לקופת המדינה.

עו"ד ללום ציין כי "מתן רישיון למוסד שכזה הינו בבחינת מתן פרס על הפשעים שבוצעו".

"לפי גורמים המעורים בנעשה בתחום החינוך בביתר עלית, הרי ש"המכסה" (הפסולה לספרדיות והקיימת בכל הריכוזים החרדים בארץ) עומדת על כ40-45 אחוזים ספרדיות במוסדות המעורבים, כך שמתן רישיון למר מנדלסון הידוע במכסות הנמוכות לספרדיות שהוא מפעיל במוסדותיו (בשנת 2011 היו בסמינר המרכזי אותו הוא מפעיל בירושלים פחות מ20% ספרדיות) הרי שזו סיבה נוספת שלא לתת רישיון למוסד זה". ציין עוד ללום.

בסיום מכתבו מעביר ללום מסר חד משמעי, לפיו במידה ומשרד החינוך לא יענה לבקשתו, עמותת נוער כהלכה תעתור לבג"צ.

בחודש יוני השנה השיבו במשרד המשפטים למכתב שבו דרש עו"ד ללום לפתוח בהליך בדיקה כנגד הסמינר: "אבקש לעדכן אותך, כי לאחר בחינת מכתביך וכן בחינת סיכום השימוע שנערך למר מנדלסון על ידי המנכ"לית של משרד החינוך, הוחלט להעביר את הפנייה לטיפול פרקליטות המדינה". נכתב במכתב.

עו"ד ללום אמר ל"כיכר השבת": "אני מקווה שהשכל הישר יגבר על השחיתות של העסקונה המושחתת והגזענית. מתן רישיון לסמינר מנדלסון סניף ביתר יגביר את בעיות האפליה בעיר. אני קורא למשרד החינוך לעמוד בהצהרותיו ולא לתת יד לאפליית עוד בנות ספרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר