לא נכנעים: בית חב"ד במומבאי נחנך מחדש

שש שנים לאחר הטבח הנוראי בבית חב"ד במומבאי, נערך היום אירוע פתיחה חגיגי למרכז חב"ד בעיר ההודית. השליח החדש, הרב ישראל קוזלובסקי: "הקדוש ברוך ייתן לנו את הכוח לקיים את השליחות" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זוג השליחים גבי ורבקי הולצברג הי"ד (התמונות באדיבות המצלם)

בית חב"ד במומבאי נפתח היום (ג') מחדש, שש שנים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית, שגבתה את חייהם של הקדושים הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה הי"ד, שליחי חב"ד לעיר ההודית. אירוע הפתיחה החגיגי נערך בנוכחות מנהל 'כינוס השלוחים' הרב משה קוטלרסקי, שליחי חב"ד לאסיה ומרחבי העולם, מקורבים וידידים.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר השליח החדש, הרב ישראל קוזלובסקי, על התחושות ביום כזה. "זה מפחיד" מודה הרב קוזלובסקי, "אבל אני מאמין שאם הקדוש ברוך-הוא שם אותי בפוזיציה מסוימת, הוא נותן לי את הכוח להתמודד עם זה".

המקום בו נמצאה גופתו של הרב גבריאל הולצברג הי"ד (התמונות באדיבות המצלם)

הרב קוזלובסקי מציין את מכתב החיזוק ששלח הרבי מליובאוויטש לתושבי כפר חב"ד, לאחר פיגוע הטרור שהתרחש בבית ספר שנמצא במקום. לדבריו, מילותיו של הרבי, נוסכות בו ביטחון: "אנחנו אמונים על המכתב שהרבי שלח לאחר הפיגוע שהתרחש לפני שנים רבות בכפר חב"ד, ובו הוא כתב 'בהמשך הבניין תנוחמו'. אני בטוח שגבי ורבקי עומדים כאן, אם לא בגשמיות אז לפחות ברוחניות, והם לא רק צופים בנו מהצד, כמו הרבה אחרים, אלא שמחים איתנו בשמחה. ובוודאי שהם נותנים לנו את הכוח להתמודד מול כל מה שמצפה לנו ולהמשיך את השליחות שהם החלו".

השליח אומר כי החשש מפיגוע דומה, אינו מטריד אותם. "אנחנו לא חוששים שהפיגוע יחזור על עצמו. מובטח לנו שלא תקום פעמיים צרה. יחד עם זאת יהודי צריך לעשות את כל המוטל עליו ברוחניות ובגשמיות בשביל להגן על עצמו". לדבריו, לפני כל צעד הם מקיימים התייעצות עם גורמי ביטחון בישראל ובהודו: "בכל הנושאים הגשמיים אנחנו מתייעצים עם גורמי ביטחון מקומיים וישראלים, על מנת להבטיח את שלומנו ואת שלום האורחים שלנו כמובן".

פתיחת מרכז חב"ד המחודש הייתה מאתגרת, אומר השליח. "לעשות פרויקט בהודו זה קצת מורכב, עם הרבה הבטחות שלא ממושות. אמרת את היום לא אמרת באיזה שעה. סבלנו מזה המון. אבל היום אנחנו זוכים לברך על המוגמר ולהחזיר את החיים חזרה לבית חב"ד אחרי שש שנים שנלקחו ממנו החיים. אני מקווה ומייחל שהקדוש ברוך ייתן לנו את הכוח לקיים את השליחות".

בית חב"ד ממוקם ב"בית נארימן", המקום בו בני הזוג הולצברג פעלו במסירות נפש למען השליחות. בשיפוץ המקום הושקעו מאות אלפי דולרים, שכללו שיקום כללי ומיגון הבניין בן חמש הקומות, הודות לתרומתו הנדיבה של הנגיד יקותיאל יהודה (ג'ורג') ראהר.

בפיגוע לפני שש שנים נרצחו גם משגיחי הכשרות ר' אריה לייבוש טייטלבאום, ר' בן ציון קרומן, יוכבד אורפז אשר באה לבקר את ילדיה ונכדיה שטיילו בהודו, ונורמה רבינוביץ', יהודיה תושבת מקסיקו השם יקום דמם.

השליח החדש הרב ישראל קוזלובסקי
מנהל 'כינוס השלוחים' הרב משה קוטלרסקי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר