סיבוב נוסף באלעד

פרוש וצברי התעמתו: כיתה תמורת הקצאה לבית כנסת

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש וסגנו ברק צברי, שפוטר לאחרונה מתפקידו כיו"ר ועדת ההקצאות, התעמתו ברחבת בית הכנסת "כנסת הגדולה" של קהילת התימנים, בעקבות הרצון להוסיף במקום כיתת לימוד של ת"ת ברסלב ורצון בית הכנסת לקבל הקצאה בתמורה, בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסדר (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פרוש וצברי בשיאו של העימות, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

סיבוב נוסף: אחרי שפיטר אותו מתפקיד יו"ר ועדת ההקצאות, ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש וסגנו ברק צברי, התעמתו הבוקר (חמישי) מילולית ברחבת בית-הכנסת "כנסת הגדולה" של קהילת התימנים, ברחוב רבי עקיבא באלעד.

העימות הגיע לאחר וויכוח עיקש בין שני אישי הציבור, בנוגע למבנה בית-הכנסת. לטענת גורמים בבית הכנסת, ראש העיר דרש לבנות קיר במבנה לצורך הכנסת כיתת לימוד של תלמוד תורה השייך לחסידות ברסלב.

הגבאים נתנו את הסכמתם לכך בתנאי שראש העיר יתחייב לתת הקצאה למבנה חדש, וכך היה. אלא שבמהלך השבועות האחרונים ראש העיר לא הסכים לחתום על ההקצאה ומכאן החל הוויכוח שבו הגבאים לא הסכימו לתת חלק נכבד מהמבנה וראש העיר נשאר איתן בדרישותיו.

גורם בבית-הכנסת הציג את גרסתם למהומה בשיחה עם "כיכר השבת": "במשך שנתיים וחצי קיים בית-הכנסת זאת לאחר התחייבות מראש העיר הקודם, יצחק עידן, שהמקום יישאר עד לקבלת הקצאה חדשה".

"כרגע ראש העיר הנוכחי צריך כיתה לתלמוד תורה של ברסלב", הם מספרים, "ראש סיעת התימנים ברק צברי הגיע איתו לסיכום שבונים קיר-מחיצה בקרוואן, חצי יהיה לבית-הכנסת וחצי לתלמוד תורה, וראש העיר התחייב שהוא נותן לנו הקצאה חדשה".

לטענתם, הסיכום הופר מצדו של ראש העיר. "כשהגיע רגע פתיחת שנת הלימודים ראש העיר חזר בו ולא היה מוכן לחתום על ההקצאה ולמרות זאת הוא הורה להכניס את התלמידים מהתלמוד תורה. ובגלל שלא הייתה הסכמה, לא הסכמנו שהם ייכנסו", אומרים הגורמים.

הגורמים מוסיפים ואומרים כי "בשבוע שעבר הם נכנסו לבית-הכנסת, שברו את המנעול, בנו קיר ואחרים הרסו אותו, מאז ראש העיר הביא לשם שוטרים כדי שלא ייתנו להיכנס למקום".

"היום הוא הגיע לשם יחד עם סגנו ברק צברי", מספרים הגורמים, "וראש העיר רצה להכניס את התלמידים והתפתח עימות ממש לא נעים. במהלך העימות היו תלמידים שדחפו את המתפללים".

ברק צברי, סגן ראש העיר, מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "היו חילוקי דעות לגבי בית-הכנסת והעניינים הסתדרו".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "היו חילוקי דעות לגבי בית הכנסת והגיעו להסדר מקובל על כל הצדדים".

"באשר להאשמות", אומרים בעירייה, "לא נתייחס לדברים לא מוסמכים שגורמים עלומי שם מתחבאים מאחוריהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר