ירושלים: עלייה במספר התלמידים החרדים

שנת הלימודים החדשה שבפתח מלמדת על עלייה משמעותית במספר התלמידים החרדים בירושלים, כאשר לראשונה במוסדות השונים ישנן למעלה ממאה אלף תלמידים חרדים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שנת הלימודים תשע"ה תחל מחר (שני) ה-1 בספטמבר בכל מוסדות החינוך ברחבי הארץ. במוסדות החינוך החרדיים בירושלים שהחלו היום את הלימודים נרשמת עלייה במספר התלמידים, העומד על כעת על למעלה ממאה אלף תלמידים חרדים.

הגידול המבורך מתבטא במספר התלמידים הכולל שחצה כאמור לראשונה את רף 6 הספרות, כאשר המגמה ניכרת בכל ענפי החינוך.

בגני הילדים החרדיים ישנה עליה משמעותית מ-23,071 תלמידים ל- 23,909 תלמידים. בחינוך היסודי החרדי נרשמה עליה של קרוב ל-400 תלמידים, מ-46,499, ל-46,880.

בחינוך העל-יסודי החרדי נרשמה עלייה מ-21,643 ל-21,667 תלמידים. בחינוך המיוחד החרדי חלה עליה של למעלה מ-5% הבאים לידי ביטוי ביחס שבין 2,441 בשנת תשע"ד ל-2,501 בשנה הנוכחית.

גידול משמעותי נוסף חל גם במספר התלמידים שהחלו דרכם במערכת החינוך החרדית, ועלו לראשונה מגן חובה לכתה א'. אשתקד מספר המצטרפים עמד על 6,080 ואילו השנה מדובר ב-6,116 תלמידים חדשים.

סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך החרדי, צביקה כהן (ש"ס), אמר כי "מלבד מבנה בית הספר החדש ברמות, נפתחו גם 25 גני ילדים חדשים שהתווספו למוסדות החינוך החרדי".

ממנהל חינוך חרדי נמסר כי "נמשכים הליכי הבניה במוסדות החינוך החרדי בשאר שכונות העיר, ביניהם ברוממה, רמת שלמה, נווה יעקב, גבעת שאול ומרכז העיר".

מעיריית ירושלים נמסר כי "השנה ישנה עלייה של 25% בתקציב של השיפוצים והתיקונים במוסדות החינוך בעיר, שהגיעו להיקף חסר תקדים של כ-100 מיליון ₪. העלייה המשמעותית בתקציב הביאה לצמצום משמעותי של הפערים במוסדות החינוך, ולשיפוץ של למעלה מ-150 מוסדות חינוך. כבר היום כ-1,500 מוסדות חינוך רשמיים בעיר עברו תהליך שיפוץ או בדיקה להבטחת בטיחותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר