הורים מתלוננים: עיריית ירושלים סגרה את הגן החרדי ברמת שרת

בשכונת רמת שרת תוכנן להיפתח גן ילדים חרדי אלא שיממה לפני הפתיחה הודיעה עיריית ירושלים על סגירת הגן והעתקתו לשכונת בית וגן, מרחק של 20 דקות הליכה לילדים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר - פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

הבוקר (שני) נפתחת שנת הלימודים כסדרה במרבית ערי הארץ אולם מסתבר כי יש מי שטוענים כי הם מופלים לרעה רק בשל עובדת היותם חרדים.

בימים האחרונים הודיע המנהל הקהילתי החרדי בשכונת רמת שרת המתחרדת על פתיחת גן לימודים המיועד לילדי השכונה החרדיים.

הדבר היה נחוץ לאור הגידול הטבעי של הציבור החרדי בשכונה שבעבר הייתה חילונית לגמרי אולם בשנים האחרונות שינתה את פניה. ההורים המרוצים בירכו את העסקנים שעמלו להשגת הדבר והכל היה נראה פועל למישרין.

אלא שאמש, יממה לפני פתיחת שנת הלימודים, גילו ההורים למרבה הפתעתם כי מנכ''ל העירייה הודיע בהוראת ראש העיר ניר ברקת על סגירת שערי הגן.

לטענתם, במקום זאת הקצו להם בעירייה מקום חילופי הרחוק מרחק הליכה של כ-20 דקות בשכונת בית וגן הסמוכה. "מדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה", רוטנים הבוקר הורי הילדים הטוענים לאפליה רק בשל עובדת היותם של הילדים חרדים.

"בעוד הציבור הכללי זוכה לגנים חדשים ומטופחים בהשקעה כספית גבוהה אותנו שולחים למקום מרוחק בשכונה סמוכה", הם קובלים.

"צריך לזכור", אומרים ההורים, "שלמרבית הורי הילדים אצלנו אין רכב ברשותם והמרחק הרב מהווה מעמסה גדולה. אנחנו חשים שיש מי שאינו רוצה שנמשיך לגור בשכונה ומעוניין שנמשיך להתגורר רק בשכונות החרדיות".

בעירייה, מנגד, דוחים את הטענות. בתגובה לפניית אחד מחברי מינהל קהילתי יובלים, הגיב מנכ"ל העירייה כי "אנחנו נמשיך לנסות ולעשות את המיטב ולתת פתרונות בסיטואציות לא פשוטות. ייתכן שבמציאות הקיימת לא כל הפתרונות הם אופטימליים אבל החיים לא נגמרים ב-1 בספטמבר. נמשיך לנסות ולפתור בעיות גם ב-2 וב-3 ובכל יום אחר".

"אני מציע לסגל שיח פחות אלים פחות תוקפני ופחות אישי", כתב המנכ"ל והוסיף כי "הניסיון שלך להציג העניין כהתרת דמם של ילדים בגלל אמונתם היא כה מקוממת וכה פוגעת שאני מבקש לא רק לדחותו בשאט נפש אלא גם למחות בפניך על ההסתה שבדבריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר