הקרב על בית הספר

ועד ההורים: "צו סגירה - זו החלטה פוליטית של פירון"

משרד החינוך הודיע כי יוציא צו סגירה לבית הספר החרדי שנפתח במתחם בית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש • ל"כיכר השבת" נודע כי סמנכ"ל משרד החינוך סייר במקום בטרם התקבלה ההחלטה • גורם בעירייה: לא שמענו פתרון ראוי מצד המשרד • ועד ההורים: "מדובר בהחלטה פוליטית של פירון" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

במסדרונות עיריית בית שמש נשמעת ביקורת נוקבת על החלטת משרד החינוך להוציא צו סגירה כנגד בית הספר המוכר שאינו רשמי, שנפתח במתחם בית הספר "שפות ותרבויות" בעיר, בטענה כי עצם פתיחתו במקום המדובר נעשה במחטף.

ל"כיכר השבת" נודע כי בטרם התקבלה החלטה, שר החינוך ביקש מסמנכ"ל משרדו, תמיר בן משה, להגיע אל מתחם בית הספר "המריבה" ולבדוק את אשר מתרחש במקום. לדברי גורם בעירייה, בן משה סייר במוסד המדובר ובמוסדות חינוך חרדים נוספים וראה מקרוב את מצוקתם.

למרות כל זאת, במשרד החינוך הוחלט כי למקום צו סגירה, זאת על אף שהכיתות שהועברו לבית הספר החרדי, עמדו עד עתה ריקות כאשר מנגד עשרות תלמידות חרדיות נותרו ללא מקום.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר משה אבוטבול שוחח עם שר החינוך והזמין אותו להגיע לשטח בית הספר ביחד עם הנהלת משרדו, בכדי לעמוד מקרוב אחר המצוקה הגדולה בחוסר מבני חינוך במגזר החרדי המונה כ-80% מכלל מערכת העירונית, ולקבל החלטות ענייניות ומקצועיות בתיאום עם עיריית בית שמש.

תיעוד: העימות סביב בית הספר בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן)

במשרד החינוך טענו כי הוצע לעירייה מבנה חלופי שהיה מביא לפתרון מצוקת כיתות הלימוד לאותן עשרות תלמידות מבית הספר החרדי וכי העירייה דחתה את ההצעה.

"אני אומר לך שהטענה הזו היא שקר גס", טוען גורם בכיר בעירייה. "הם לא הציעו לנו אף מבנה חלופי. הם דיברו איתנו להביא קרוואנים בזמן שבכלל אין היכן לשים אותם".

"עיריית בית שמש תשמח לשמוע על הפתרון הראוי עליו הציע משרד החינוך, כי אנחנו פשוט לא שמענו על אף פתרון ראוי שהגיע מצד המשרד", הוסיף הגורם.

הגורם אומר כי החלטת משרד החינוך לא הגיעה אליהם בהפתעה וכי הם היו מוכנים לכך שמשרד החינוך יעשה כל שביכולתו לבטל את החלטת העירייה. "אנחנו צפינו שזו תהיה החלטת משרד החינוך ולמרות זאת העירייה קיבלה את ההחלטה כיוון שהיא לא יכלה לראות בצערן ובסבלן של התלמידות".

בוועד ההורים של בית הספר 'משכנות דעת' אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי "למדנו שוב על בשרנו ועל גבם של ילדותנו כי יש במדינת ישראל סוג ב' ומטה. אילו לא היה מדובר כאן במאבק בין חרדים לחילונים אלא נניח בין תושבי שכונה מאותה אוכלוסייה, כל מדינת ישראל הייתה מזדעזעת מהעוול המחפיר שנגרם לילדות שלנו שכל חטאם הגדול הוא שהם נולד להורים חרדים".

קיר ההפרדה בבית הספר, אתמול (צילום: יעקב לדרמן)

לדבריהם, החלטת משרד החינוך הינה פוליטית. "אין ספק שמדובר פה בהחלטה פוליטית של השר שי פירון שנמנה על מפלגתו של יאיר לפיד ולא מדובר בהחלט מקצועית של המשרד".

בהודעת משרד החינוך אתמול נאמר כי "המשרד רואה בחומרה רבה את המחטף, אשר ביצעה הרשות המקומית, כאשר היא פעלה לפתוח את המוסד החינוכי יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים".

במשרד הוסיפו כי "מדובר בהתנהלות חד-צדדית ובוטה, אשר פוגעת במרקם היחסים הקיים בין האוכלוסיות המתגוררות בעיר בית שמש".

"המשרד הבהיר לרשות המקומית, כי אין בכוונתו לאפשר את פעילותו של בית הספר הלא רשמי במתחם "בית הספר לשפות ותרבויות", וכי בכוונתו למצות את כל הכלים אשר עומדים לרשותו כדי לטפל בסוגיה זו", נאמר בהודעה.

כידוע, הקמת בית ספר דורשת הליך ארוך ולא פשוט במשרד החינוך ואצל גורמים נוספים. לטענת משרד החינוך, לא התבצע הליך תקין לפתיחת בית הספר, אלא הדבר נעשה ב"מחטף".

אמש, הורי התלמידים החילונים בבית הספר לשפות ותרבויות קיימו מחאה קולנית יחד עם אנשי האופוזיציה בעירייה על כך שחלק מהמוסד שעמד ריק מחוסר תלמידים הועבר לטובת תלמידות חרדיות מבית הספר "משכנות דעת" שסבלו ממצוקה גדולה במקום.

במהלך הלילה, בטרם נתחה שנת הלימודים, הקימה העירייה מחיצה בחצר בית הספר כדי לחצוץ בין התלמידים החילונים לתלמידות החרדיות. אחד המפגינים ריסס כתובות גרפיטי על המחיצה, בה כתב: "גדר ההפרדה" ו"בושה לציונות", ועוכב לחקירה.

תגובת משרד החינוך לא נתקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר