מרן הגראי"ל שטיינמן להוריו של אהרון סופר ז"ל: "שתזכו לראותו בתחיית המתים"

הרב משה יהודה שניידר, החברותא של מרן הראי"ל שטיינמן, סיפר כי כשהודיעו לראש הישיבה על מציאת גופתו של אהרון סופר ז"ל אמר הגראי"ל: "שיזכו לראותו בתחיית המתים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

הרב משה יהודה שניידר, החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מעיד כי מרן מצטער בימים האחרונים רבות על האירועים הקשים והנוראים שאירעו בתקופה האחרונה - שלושת הבחורים הי"ד שנרצחו, על כל הרוגי המלחמה הי"ד, והן על מותו של הבחור אהרן סופר ז"ל שנמצא ללא רוח חיים בשבוע האחרון.

לדבריו, צער גדול משתקף מעיני ראש הישיבה על כל זאת. "כשסיפרו לרבינו על מציאת הבחור היקר ללא רוח חיים, נאנח מאד, בזעקו אוי וויי וויי, נעבאך" תיאר הרב שניידר.

"גם כששאלוהו כמה דברים שביקשו בני המשפחה לשאול, כמעט ולא התייחס לדברים, רק נאנח וחזר ונאנח. אוי וויי...".

הרב שניידר הוסיף כי ראש הישיבה מאד התפעל מחוזק האמונה של הורי הבחור ז"ל שמקבלים את הטרגדיה באמונה תמימה ש'גזירה היא מלפניו', והנחמה היחידה שמצא רבינו לחזקם "שיזכו לראותו בתחיית המתים".

הבחור אהרון סופר ז"ל (צילום: שלומי כהן)

בתוך כך מספר הרב שניידר, כי מרן הגראי"ל נשאל על ידי אחד העוסקים בחיזוק הדת, האם להסכים להתדיין בבית משפט עם "אחד משונאי הדת", זאת בהסתמך על כך שעד היום בכל פעם שהיה לו משפט עם רודפי הדת, זכה במשפט – בנס.

מרן ראש הישיבה השיב: "וכי שייך חזקה על נסים? הרי כתב הנודע ביהודה דחזקה מהני רק לשעבר, דנקטינן שעד עכשיו לא נשתנה ממה שהיה, אבל אין חזקה על העתיד לומר שימשיך להיות כך, וממילא על מה רוצה לסמוך".

בנוסף, הרב שניידר מציין כי בימים אלו לקראת תחילת זמן אלול קבעה את משכנה ישיבת "נר זרח" שבנשיאותו במושב "עוצם" שבדרום, וכאשר סיפרו לראש הישיבה שכבר בעצם הגעתה למקום נתחזקו הרבה 'עניינים של גופי תורה' ביישוב, הגיב ראש הישיבה על ראשי התיבות של המקום: "עוצם עיניו מראות ברע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר